Πολλοί αναρωτιούνται πού διάολο βρίσκω τόσο θάρρος να κυκλοφορώ στα στενοσόκακα του Καΐρου χωρίς να φοβάμαι. Τους απαντώ πως δεν το κάνωι από άγνοια κινδύνου. Το όλο παρουσιαστικό μου κάθε άλλο παρά εμπνέει εχθρικά αισθήματα. Δείχνω (και είμαι) πάμφτωχος. Άσε που σε κάθε γωνιά καιροφυλακτούν ασφαλίτες και χαφιέδες του καθεστώτος...
Φτάνω στο περιβόητο τζαμί αλ-Αζχάρ. Κόβω γύρω μου φάτσες. Σε άλλους διακρίνεις μια αίσθηση βαθιάς ευγένειας. Σε άλλους σκληρότητα, μίσος, φανατισμό. Πρόσωπα σφιγμένα, ανελεήμονα, σαν τους δικούς μας τους ζηλωτές που διαδηλώνουν κατά του αντιχρίστου και των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων.
Κάποιοι είναι προσηλωμένοι στην προσευχή τους. Τελικά το Ισλάμ είναι επικύψεις κι ανατάσεις? Είναι "η γιόγκα των Βεδουίνων"?
Πιάνω κουβέντα με κάποιον τυχαίο. Έχω όρεξη να του "την πω": "Καλά, τι διάολο θρησκεία είστε χωρίς ένα θαύμα?".
Ο τυπάς ήταν ετοιμόλογος και μάλλον με αποστόμωσε: "Εμείς οι μουσουλμάνοι μένουμε στο βασικό θαύμα της ύπαρξης. Τα πουλιά που πετούν, η βροχή που πέφτει, τα σιτάρια που μεγαλώνουν... αυτά τα θαύματα μας αρκούν. Δεν είμαστε τσίρκο με νεκρούς που κάθε τρεις και λίγο ξεπετιούνται απ' τους τάφους"!
Για καλή μου τύχη συναντώ έναν σεβάσμιο καθηγητή της περίφημης θεολογικής σχολής του Καΐρου, της σημαντικότερης ίσως του ισλαμικού κόσμου.
Του συστήνομαι ως "θεολόγος απ' την Αθήνα". Είμαι γκαζωμένος απ' την αντισεξουαλική ατμόσφαιρα της πόλης και τον παίρνω τον άνθρωπο απ' τα μούτρα.
Του λέω πως το Κοράνι, κι όχι μόνο μια συγκεκριμένη ερμηνεία του, ωθεί στην περιφρόνηση της γυναίκας και στη βία.
Δεν είναι δυνατόν το Ισλάμ, και κάθε θρησκεία, να προσπαθεί να ελέγχει κάθε πτυχή της προσωπικής μας ζωής, το τι θα φάμε, τι θα πιούμε, τι θα φορέσουμε, αν, πότε και πώς θα κάνουμε σεξ! Δεν μπορώ να ανεχθώ μια τρομαχτική ηθική και ένα απίστευτο μίσος για το σεξ, και, εν πάση περιπτώσει, δεν είμαι διατεθειμένος να περιμένω να πάω στον παράδεισο για να απολαύσω τα παρθένα ουρί όταν μπορώ να το κάνω εδώ και τώρα!
Όταν στερείς το σεξ από τόσα εκατομμύρια νεαρόκοσμο, πώς να μη θερίσεις μίσος, φανατισμό, τρομοκρατία? Η σεξουαλική στέρηση, η φτώχεια, οι υποσχέσεις για τις 72 παρθένες που περιμένουν τον κάθε "ήρωα" του Ισλάμ στον Παράδεισο γεννούν στρατιές τρομοκρατών.
Οργάνωσε μια ωραία σεξουαλική απελευθέρωση στις αραβικές χώρες και τότε θα δεις πως ξεδοντιάζονται οι Αλ Κάιντες και οι "Μουσουλμανικές Αδελφότητες"...
Ο σεβάσμιος καθηγητής με άκουγε προσεκτικά και με απόλυτο σεβασμό.
Ακολούθησε ένας τρίωρος διάλογος, που δεν είναι της παρούσης. Προς το παρόν σταχυολογώ μερικά απ' τα λόγια του:
"Όλες οι θρησκείες είναι αλήθεια. Διδάσκουν την αγάπη στο Θεό και στον άνθρωπο. Κάνε εσύ δυο βήματα προς το Θεό κι εκείνος θα 'ρθει τρέχοντας.
Το Ισλάμ είναι μια πανέμορφη θρησκεία αδελφότητας κι αφοσίωσης. Αλλά τα μονοπάτια προς την απελευθέρωση είναι αναρίθμητα.
Τους ινδουιστές, με την αγάπη τους προς όλα και προς όλους, θα μπορούσες να τους πεις "χριστιανούς με ξυρισμένα κεφάλια". Τους μουσουλμάνους, που βλέπουν το Θεό σε οτιδήποτε, θα τους έλεγες και "ινδουιστές με μούσι". Και τους χριστιανούς, με την αφοσίωσή τους στο Θεό, θα τους έλεγες άνετα και "μουσουλμάνους με κουστούμι"...
!!!!!!!!!! η σχολή αυτούνη είναι το ΥΣΤΑΤΟ ΑΝΑΧΩΜΑ πριν την σχάση της Αιγύπτου... πολιτικό όργανο είναι...
ΑπάντησηΔιαγραφήώστε βλέπεις ... σχάση;
ΑπάντησηΔιαγραφή"το Κοράνι, κι όχι μόνο μια συγκεκριμένη ερμηνεία του, ωθεί στην περιφρόνηση της γυναίκας"
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς δούμε τί είπε ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέιχι ουά σαλάμ) για τις γυναίκες:
«Ο καλύτερος από εσάς είναι αυτός που είναι καλύτερος προς τη σύζυγο του.» (Sahih Muslim, Birr 149;),
«Ο καλύτερος από σας, είναι αυτός που συμπεριφέρεται με τον καλύτερο τρόπο στην οικογένεια του. Εγώ είμαι ο καλύτερος από σας στην οικογένεια μου» (Kutubu’l-Sitta, vol. 17, p. 214),
«Μόνο οι άξιοι άντρες είναι γενναιόδωροι προς τις γυναίκες. Ανάξιοι είναι αυτοί που τις συμπεριφέρονται με άσχημο τρόπο.» (İbn Majah, Adab 3; Abu Dawood, Adab 6, Rikak 22, İ’tisam 3; & Sahih Muslim, Akdiya 11;),
«Ο καλύτερος από τους πιστούς είναι αυτός που έχει όμορφη ηθική και είναι τρυφερός με την οικογένεια του.» (Nasai, Ishratu’n-Nisa, 229; Tirmidhi, İman, no: 2612;),
«Οι γυναίκες, είναι οι αδερφές των ανδρών.» (Jamiu’s-Saghir, no: 2329;),
«Το καλύτερο δώρο σε αυτόν τον κόσμο, το καλύτερο δώρο (από τον ΑΛΛΑΧ) που μπορεί να πάρει ένας άνθρωπος: μία γλώσσα με την οποία μνημονεύει (τον ΑΛΛΑΧ), μία καρδιά με την οποία ευχαριστεί (τον ΑΛΛΑΧ) και μία (ευσεβή) γυναίκα που τον βοηθάει να ζήσει ορθά την πίστη του.» (Tirmidhi, Birr 13;),
«Αυτός ο κόσμος είναι ένας θησαυρός. Το πιο ωφέλιμο αυτού, είναι μία ευσεβής γυναίκα.» (Sahih Muslim, Rada 64, no: 1467; Nasai, Nikah 15;),
«Ένας πιστός άντρας να μη μισεί μία πιστή. Αν δεν του αρέσει μία συνήθεια της (μειονέκτημα) μπορεί να του αρέσει κάποια άλλη (πλεονέκτημα).» (Sahih Muslim, Rada’ 61, no: 1469;),
«Αν η γυναίκα τηρεί τις πέντε προσευχές, κρατάει νηστεία για έναν μήνα, προστατεύει την τιμή της και υπακούει στον άντρα της, θα της ειπωθεί: ‘Από όποια πύλη θες, μπες από εκεί στον Παράδεισο’.» (Ahmad bin Hanbal, Musnad, I/191;)
Ο Προφήτης, στο τελευταίο κήρυγμα του (γνωστό και ως: "Χούτμπατου’λ-Χάτζ'τζα") είπε: «Φοβηθείτε τον ΑΛΛΑΧ όσον αφορά τα δικαιώματα των γυναικών. Επειδή, είναι για σας ενέχυρο από τον ΑΛΛΑΧ. Η τιμή τους είναι για σας επιτρεπτή σύμφωνα με τον λόγο του ΑΛΛΑΧ. Έχετε πάνω τους το δικαίωμα να μην βάζουν κάποιον άλλον άντρα στο κρεβάτι σας και να προστατεύουν την τιμή τους. Αν κάνουν κάτι τέτοιο, χτυπήστε τις ελαφριά. Και εκείνες έχουν πάνω σας το δικαίωμα να τις ντύνετε και να τις τρέφετε.» (Sahih Muslim, Hajj 147, 194; & Tirmidhi, Fitan 2, Tafsir 2;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Προφήτης είπε:
«Ποιός από σας θα μπορούσε να χτυπάει τη σύζυγο του σαν να είναι μία σκλάβα; Το βράδυ δεν θα ξαπλώσουν μαζί;» (Sahih Bukhari, Tafsir Shams 1, Anbiya 17, Nikah 93, Adab 43; Sahih Muslim, Jannat 49, no: 2855; İbn Majah, Nikah 512; Tirmidhi, Tafsir 3340;)
Ο Αμπντουλλάχ ιμπν Αμπ’μπάς (ραντιγιαλλάχου άνχου) είπε: «Ο Απεσταλμένος του ΑΛΛΑΧ έπαιρνε τις γυναίκες στις μάχες. Θεράπευαν τους τραυματίες. Τις έδιναν και ένα μέρος από τα λάφυρα…» (Sahih Muslim, Jihad 137, no: 1812; Tirmidhi, Siyar 8; & Abu Dawood, Jihad 152;)
Ο Προφήτης είπε:
«Να μην παντρεύεται η χήρα γυναίκα (με το ζόρι) χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος μαζί της, να μην παντρεύεται το παρθένο κορίτσι (με το ζόρι) χωρίς την άδεια της.» (Sahih Bukhari, İkrah 3; & Sahih Muslim, Nikah 64;)
«Ο Προφήτης ακύρωσε μερικούς γάμους που είχαν πραγματοποιηθεί από τους πατέρες κάποιων γυναικών ενάντια στη θέληση τους, όταν (εκείνες) εξέφρασαν παράπονο.» (Sahih Bukharî, İkrah 4;)
Ο Προφήτης είπε:
«Να είστε καλοσυνάτοι προς τις γυναίκες, σας συμβουλεύω την καλοσύνη όσον αφορά της συμπεριφορά σας προς αυτές… Να τις συμπεριφέρεστε με καλό τρόπο.» (Sahih Bukhari, Nikah 79, Anbiya 1, Adab 31, 85, Rikak 23; Sahih Muslim, Rada 65, no: 1468; & Tirmidhi, Talak 12;),
«Σας συμβουλεύω να συμπεριφέρεστε με καλοσύνη στις γυναίκες. Επειδή αυτές είναι βοηθοί σας (σ’ αυτή τη ζωή). Δεν έχετε άλλο δικαίωμα παρά να τις συμπεριφέρεστε καλά, φτάνει και αυτές ξεκάθαρα να μην έχουν κάνει κάποια προστυχιά…» (Tirmidhi, Tafsir Tawbah, 3087;)
Όταν κάποιος ρώτησε τον Προφήτη τι δικαιώματα είχαν οι γυναίκες πάνω στους συζύγους τους, ο Προφήτης είπε: «Όταν τρως, να την θρέφεις και εκείνη, όπως εσύ ντύνεσαι να τη ντύνεις και εκείνη, να μην τη χτυπάς στο πρόσωπο, να μην την εξευτελίζεις (να μην την προσβάλεις), να μην την αφήνεις μόνη (να μην την παραμελείς)…» (Abu Dawood, Nikah 42, no: 2142-2144; & İbn Majah, Nikah 3;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Προφήτης είπε:
«Σε όποιον τους δοθούν κόρες και τις αναθρέψει με καλό τρόπο, θα γίνουν γι’ αυτόν εμπόδιο που θα τον προστατέψει από τη φωτιά της Κόλασης» (Feyzu’l-Kadir, II/97;),
«Όποιος έχει τρεις κόρες ή τρεις αδερφές ή δύο κόρες ή δύο αδερφές και τις αναθρέψει σωστά, αν φοβάται τον ΑΛΛΑΧ γι’ αυτές (αν δεν κάνει κάποια αδικία απέναντι τους), υπάρχει γι’ αυτόν ο Παράδεισος» (Tirmidhi;),
«Η γυναίκα παντρεύεται για τέσσερις λόγους [δηλαδή ένας άντρας τη διαλέγει για τέσσερις λόγους]: για την περιουσία της, για την οικογένεια της, για την ομορφιά της, για τη θρησκεία της. Εσύ, διάλεξε μία θρησκευόμενη και βρες ηρεμία.» (Sahih Bukhari, Nikah 15; Sahih Muslim, Rada 53, no: 1466; Abu Dawood, Nikâh 2, no: 2047; & Nasai, Nikâh 13;),
«Να μην εμποδίζετε τις γυναίκες από το να επισκέπτονται τα τζαμιά του ΑΛΛΑΧ.» (Sahih Bukhari, Jumuah 13; Sahih Muslim, Salâh 36; Abu Dawood, Salah 13, 52; Tirmidhi, Jumuah 64; Sunan Darimî, Salah 57; Malik, Muwatta, Kıbla 12; & Ahmad bin Hanbal, Musnad, II/16, V/17;)
Ο Προφήτης συμβούλεψε μια μουσουλμάνα γυναίκα, που ονομαζόταν Φάτιμα μπιντ Κάις, να μην παντρευτεί έναν άντρα, που ήταν γνωστός ότι έδερνε τις γυναίκες:
“Πήγα στον Προφήτη και είπα: ο Άμπου Τζάχμ και ο Μουαβίγια μου έκαναν πρόταση γάμου”. Ο Προφήτης (συμβουλεύοντας) είπε: “Ο Μουάβιγια είναι πολύ φτωχός και ο Άμπου Τζάχμ είναι συνηθισμένος να δέρνει τις γυναίκες.” (Sahih Muslim)
Είπε ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέιχι ουά σαλάμ) ότι η γρουσουζιά βρίσκεται στις γυναίκες, όπως ισχυρίζονται ορισμένοι επικριτές του Ισλάμ; Λοιπόν, ο Άμπου Χάσαν είπε ότι δύο άντρες πήγαν στην σύζυγο του προφήτη Άισα (ραντιγιαλλάχου άνχα) και της είπαν ότι ο Άμπου Χουράιρα (ραντιγιαλλάχου άνχου) είπε ότι ο Προφήτης είχε πει ότι η κακιά διαβολική τύχη βρίσκεται στη γυναίκα, στο σπίτι και στα άλογα. Τότε η Άισα (ραντιγιαλλάχου άνχα) είπε: «Μα τον ΑΛΛΑΧ που αποκάλυψε το Κοράνι στον απεσταλμένο Του, ποτέ δεν είπε ο Προφήτης κάτι τέτοιο αλλά είπε ότι αυτή την αντίληψη την είχαν οι αμαθείς (οι παγανιστές).» (Ahmad ibn Hanbal, al-Musnad;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρομοίασε ο Προφήτης τις γυναίκες με γαϊδούρια και μαύρους σκύλους; Ο Άμπου Δαρ αλ-Γκιφάρι (ραντιγιαλλάχου άνχου) είπε ότι ο Προφήτης είχε πει: «Όταν κάποιος από σας στέκεται για προσευχή, ας βάλει μπροστά του κάτι σαν εμπόδιο γιατί αν δεν βάλει μπροστά του κάτι σαν εμπόδιο, τότε η προσευχή του θα ακυρωθεί αν περάσει μπροστά του ένας γάιδαρος, μια γυναίκα και ένας μαύρος σκύλος…» (Sahih Muslim)
Ας δούμε όλη την αλήθεια. Ο Άμπου Σαίντ αλ-Χούντρι (ραντιγιαλλάχου άνχου) είπε ότι ο Προφήτης είχε πει: «Αν κάποιος από σας προσεύχεται πίσω από ένα εμπόδιο (σούτρα) και κάποιος άλλος προσπαθήσει να περάσει από μπροστά του, τότε (ο προσευχόμενος) θα έπρεπε να τον εμποδίσει και αν (ο διερχόμενος) αρνηθεί, τότε θα πρέπει (ο προσευχόμενος) να τον σπρώξει γιατί είναι ο σατανάς.» (Sahih al-Bukhari)
Έτσι λοιπόν όχι μόνο γυναίκες, γαϊδούρια και σκυλιά αλλά και άντρες αν περάσουν μπροστά από κάποιον που προσεύχεται, τότε και πάλι θα ακυρωθεί η προσευχή.
Το Κοράνι διδάσκει τους Μουσουλμάνους άντρες να είναι ευγενικοί με τις συζύγους τους ακόμη και σε περιπτώσεις συναισθημάτων αδιαφορίας και αισθήματα αντιπάθειας:
ΑπάντησηΔιαγραφή“.. Να διαβιώνετε με τις συζύγους σας με καλοσύνη και δικαιοσύνη. Αν τις αποστρέφεστε, πιθανόν ν’ αποστρέφεστε κάτι στο οποίο ο Αλλάχ Έθεσε άπειρα αγαθά...” (Κοράνι, 4:19)
Το Κοράνι μεριμνά τόσο πολύ για την προστασία των σωμάτων των γυναικών και τη φήμη των γυναικών, που ένας άντρας ο οποίος θα τολμήσει να κατηγορήσει άδικα μια γυναίκα για έλλειψη αγνότητας θα τιμωρηθεί αυστηρώς:
“Όσοι κατηγορούν ενάρετη γυναίκα για μοιχεία και δεν προσάγουν τέσσερις μάρτυρες βεβαίωσης, τιμωρείστε τους με ογδόντα μαστιγώματα. Ο ισχυρισμός τους απορρίπτεται ολοσχερώς καθότι είναι ασεβείς.” (Κοράνι, 24:4)
Το Κοράνι τονίζει την αρετή μίας γυναίκας, της Παρθένου Μαρίας, για την οποία λέγεται:
“Κοίτα! Οι άγγελοι είπαν: {Ω Μάριαμ! Ο ΑΛΛΑΧ σε διάλεξε και σε εξάγνισε, προτιμόντας σε ανάμεσα από όλες τις γυναίκες των εθνών}.” (Κοράνι, 3:42)
Το Κοράνι εύγλωττα περιγράφει τη σχέση των συζύγων λέγοντας:
“Κι από τα σημάδια Του (του ΑΛΛΑΧ), είναι ότι έπλασε για σας συζύγους από τον ίδιο σας τον εαυτό για να συγκατοικείτε, ορίζοντας ανάμεσά σας αγάπη και στοργή. Βέβαια σε όλα αυτά υπάρχουν σημάδια για αυτούς που σκέπτονται.” (Κοράνι, 30:21)
Αυτή είναι η αντίληψη του Κορανίου για τον γάμο: αγάπη, ευσπλαχνία και γαλήνη κ.α.
Δεν υπάρχει κανένα μίσος για το σεξ. Το πρόβλημα είναι με τη μοιχεία. Ο Προφήτης μας διευκρίνισε ότι κάθε καλή πράξη που γίνεται για χάρη του ΑΛΛΑΧ, είναι λατρεία. Ακόμα και τα έξοδα που πληρώνει κανείς για τη συντήρηση της οικογένειας του, είναι φιλανθρωπία που αμείβεται από το Θεό, εφόσον έχουν αποκτηθεί με έντιμα μέσα. Η ευσπλαχνία για τα μέλη της οικογένειας είναι μια πράξη λατρείας, όπως για παράδειγμα, όταν ο άνδρας βάζει ένα κομμάτι φαγητού στο στόμα της γυναίκας του. Όλα αυτά είναι από τις οδηγίες του Προφήτη. Όχι μόνο αυτά, αλλά ακόμη όταν κανείς κάνει τις ιδιαίτερες του απολαύσεις(συνουσία) με νόμιμο τρόπο, σύμφωνα με τις διδαχές του Προφήτη, αυτό θεωρείτε λατρεία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια φορά όταν ο Προφήτης είπε στους συντρόφους του ότι “το νόμιμο ζευγάρι, αμείβεται από το Θεό για τις σεξουαλικής επαφές του”. Εκείνοι αποκρίθηκαν με έκπληξη λέγοντας “Πως αμείβεται κανείς για κάτι που κάνει για τη δική του απόλαυση”; και ο Προφήτης απάντησε “Ας υποθέσουμε ότι ικανοποιείτε τις ανάγκες σας παράνομα, δεν θα τιμωρηθείτε για αυτό”; Απάντησαν καταφατικά. Τότε τους είπε “άρα όταν ικανοποιείτε τις ανάγκες σας νόμιμα με τις γυναίκες σας, τότε ανταμείβεστε, δηλαδή είναι μια πράξη λατρείας.” (Sahih Muslim, an-Nasaa’ee, al-’Ishrah & Ahmad ibn Hanbal, al–Musnad)
Έτσι το Ισλάμ δεν θεωρεί την συνουσία αίσχος που πρέπει να αποφευχθεί, αυτό που κατακρίνεται είναι η παρανομία, γι’ αυτό και η μοιχεία και η κάθε εξωσυζυγική επαφή θεωρείται μεγάλο αμάρτημα που εάν αποδειχθεί, αξίζει την πιο αυστηρή ποινή.
Πολύ ενδιαφέροντα τα χωρία που μας παρέθεσες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ πως ο Μωάμεθ αναβάθμισε πολύ τη θέση της γυναίκας συγκριτικά με όσα ίσχυαν στον προϊσλαμικό αραβικό κόσμο. Αλλά υπάρχουν και αρκετά σημεία (που δεν τα αναφέρεις) τα οποία δεν ταιριάζουν στη θέση που έχει πλέον η γυναίκα στον δυτικό τουλάχιστον κόσμο.
Και κάτι άσχετο: σε τούτο το ιστολόγιο μπορεί να κάνουμε και λίγη πλάκα με τις θρησκείες και τους προφήτες τους, αλλά η αλήθεια είναι πως σεβόμαστε απόλυτα τις θρησκευτικές πεποιθήσεις όλων μας.
Θέλω να πιστεύω πως δεν θίγεσαι με κάποιες "αρνητικές" μου αναφορές στο Ισλάμ και στον Προφήτη.