Παρασκευή 30 Αυγούστου 2019

Αύγουστο μήνα μόνος στην Αθήνα! (30ή μέρα: Βιβλιόφιλος από ματαιοδοξία!)

Απόψε ξεκινάει στο Ζάππειο η Έκθεση Βιβλίου. Σχεδόν απ' το 1980 δεν έχει περάσει ούτε μια χρονιά χωρίς να την επισκεφτώ.
Δεν ήμουν πάντα φανατικός βιβλιόφιλος. Εκτός απ' τα σχολικά βιβλία και τα πανεπιστημιακά συγγράμματα ελάχιστα βιβλία είχα διαβάσει. Ήμουν κυρίως φίλος της εφημερίδας.
Θα σας πω κάτι παράξενο. Ενώ οι περισσότεροι βιβλιόφιλοι άφησαν το βιβλίο όταν άρχισαν ν' ασχολούνται με το νετ, σε μένα συνέβη ακριβώς το αντίθετο. Με έκανε βιβλιόφιλο η ματαιοδοξία μου να εντυπωσιάσω τους ιντερνετικούς φίλους με τις γνώσεις μου. 
Αυτό συνέβη γύρω στα 2006. Και έκτοτε διαβάζω πάνω από πέντε βιβλία το μήνα. Ειδικά τα καλοκαίρια σπάω κάθε ρεκόρ. Εννοείται πως πέρασα το στάδιο της ματαιοδοξίας. Και πλέον έχω τα βιβλία σαν τους καλύτερους φίλους μου. Τ' αφήνω χρόνια αδιάβαστα χωρίς να διαμαρτύρονται. Κι αν τα βαρεθώ, τ' αφήνω στη μέση χωρίς να μου τα πρήζουν...
Σχεδόν καθημερινά κάνω μακρινούς περιπάτους διαβάζοντας ένα βιβλίο. Κάνω συγκεκριμένες διαδρομές, οπότε όλοι σχεδόν με ξέρουν και με χαιρετάνε. Πολλοί, μαγαζάτορες κυρίως, μου χαρίζουν και βιβλία που θεωρούν πως πρέπει απαραιτήτως να τα διαβάσω...
Κάποτε στις Εκθέσεις Βιβλίου αγόραζα πολύ πράγμα... εννοείται και πολλές σαβούρες. Αλλά τώρα με την εμπειρία μου έγινα πολύ εκλεκτικότερος...

4 σχόλια:

Δημήτριος είπε...

Έγραψες κάτι για πανεπιστημιακά συγγράμματα, αν επιτρέπεται σε ποιο τμήμα έχεις σπουδάσει;
εγώ έχω τελειώσει φυσική.

Ψονθομφανήχ είπε...

Εγώ της "θεωρητικής" κατεύθυνσης... Ένα πτυχιάκι στα νιάτα μου (20)
κι ένα στην ωριμότητα (40)...

Δημήτριος είπε...

Και δύο πτυχία μάλιστα και του λιμανιού και του σαλονιού που λένε... τελικά ο πιο σοφός που έχω συναντήσει μέχρι τώρα πρέπει να είναι εκείνος ο πιτσιρικάς που είχε πει τη φράση του κάτωθι βίντεο όταν δίναμε πανελλήνιες
έστω και πολύ αργά με έκανε να καταλάβω ότι δεν έχει το νόημα να κατατάσσεις τους ανθρώπους σε κατηγορίες, στην ουσία ο καθένας είναι μια κατηγορία μόνος του.
Και σίγουρα ο ψονθομφανηχ ένας ειναι.

https://youtu.be/5yI2URbNMVU

Ψονθομφανήχ είπε...

έτσι είναι Δημήτρη... ο καθένας μας είναι ένα ολόκληρο σύμπαν!