Πέμπτη 16 Απριλίου 2020

Ένα τραγούδι είν' η ζωή μου (Β' - Κύμα πικρό...)

Ήταν τέλη του 1969, δεν είχα κλείσει ακόμα τα δυο χρόνια, και σ’ ένα νυχτερινό κέντρο στο Αιγάλεω, "Σου Μου" νομίζω το ’λεγαν, γινόταν το αδιαχώρητο. Καπνός, λουλούδια, γυναίκες, ζεϊμπέκικα... 
Τραγούδαγε η Ανθούλα Αλιφραγκή, και τη συνόδευε ένα αγόρι πίσω από μια κιθάρα και με μπάσα φωνή. Το έλεγαν Στράτο Διονυσίου.
Λίγους μήνες αργότερα, το 1972 πλέον, ο Νίκος Φώσκολος έκανε τα γυρίσματα της ταινίας "Ορατότης μηδέν". Κι ανέθεσε στον Λευτέρη Παπαδόπουλο να γράψει ένα τραγούδι που να ’χε μέσα τη φράση "Κύμα πικρό". 
Ο Λευτέρης, τεράστιο στιχουργικό ταλέντο, έγραψε το "Βρέχει φωτιά στη στράτα μου" που το μελοποίησε ο Μίμης Πλέσσας και το τραγούδησε ο Στράτος. Κι αυτό έντυσε μια απ’ τις πιο εμβληματικές σκηνές του ελληνικού κινηματογράφου.  Είναι η στιγμή που ο Νίκος Κούρκουλος με το μαύρο μακό βάζει φωτιά στα φτωχικά του υπάρχοντα βυθισμένος στην απελπισία...
Έκτοτε το τραγούδι αυτό παίζεται παντού και συνέχεια. Ακόμα και σε γάμους! Σε όλα τα γαμήλια γλέντια εξιτάρονται με τη φράση "Η ζωή εδώ τελειώνει"...
Το τραγούδι αυτό, σύμβολο αρρενωπότητας, ταιριάζει σε κάθε ασυμβίβαστο χαρακτήρα που ακούγοντας τα πονεμένα λόγια του λαϊκού άσματος ξορκίζει τον πόνο του κι απελευθερώνεται. Είναι μια μικρή τελετουργία πόνου και λύτρωσης...
Κάθε φορά που είμαι ζοχαδιασμένος ή συφιλιασμένος το βάζω να παίζει...
Κατά τ’ άλλα η ζωή τραβούσε το δρόμο της. Το 1972 ο Καντάφι παίρνει την εξουσία της Λιβύης, ο Σάκης Καράγιωργας καταδικάζεται σε ισόβια απ’ τη Χούντα, ο Μανώλης Χιώτης πεθαίνει αιφνίδια στα 49 του, κι οι συνταγματάρχες στις 21 Μαϊου δίνουν προθεσμία μιας βδομάδας στους χίπις ν’ αποχωρήσουν απ’ τα Μάταλα της Κρήτης...
Βρέχει φωτιά στη στράτα μου φωτιά που μ’ έχει κάψει
για τα φτωχά τα νιάτα μου
κανένας δε θα κλάψει

Η ζωή, η ζωή εδώ τελειώνει
σβήνει το καντήλι μου
κι η ψυχή, η ψυχή σαν χελιδόνι
φεύγει απ’ τα χείλη μου

Κύμα πικρό στην πλώρη μου
και τα πανιά σκισμένα
ούτε αδελφός αγόρι μου
δε νοιάστηκε για σένα

Η ζωή, η ζωή εδώ τελειώνει
σβήνει το καντήλι μου
κι η ψυχή, η ψυχή σαν χελιδόνι
φεύγει απ’ τα χείλη μου

19 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

επίσης το 1972 Ο Απόλλων 17 προσεδαφίζεται στη Σελήνη, να τα λέμε κι αυτά να μην τα ξεχνάμε. Η προσεδάφιση βέβαια -αν θα θέλαμε να την δούμε θετικά- είναι καλύτερη απο την διακτίνιση, όμως τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγάλη πρόοδος στον ερευνητικό τομέα της κβαντικής τηλεμεταφοράς.

Ψονθομφανήχ είπε...

να τα λέμε, σωστά!
με τι κωδικό έφυγε για τη σελήνη ο Απόλλων?
Ο Χαρδαλιάς τον κυνήγησε?

Ανώνυμος είπε...

«Ρώτησα τον Χαρδαλιά που να κάνω πασχαλιά, και μου είπε μείνε σπίτι, που κυκλοφορεί η γρίπη και θα βγεις ξανά την Τρίτη»

Ανώνυμος είπε...

Το Απόλλων 19 είχε κωδικό «Ενδυμίων» και η σεληνάκατός του «Αρτεμις»! για τον Απόλλων 17 δεν γνωρίζω

ο <> είχε πολύ συνωστισμό γύρω του, τι να καταφέρει ο Χαρδαλιάς;

Ψονθομφανήχ είπε...

Λίγα λόγια για τον Χαρδαλιά, τον συγχωριανό μου! χαχαχα

Ανώνυμος είπε...

Έχω πολλά ράμματα για την γούνα του!

Δεν μπορώ να καταλάβω πως βάζω όνομα εδώ μέσα ρε φίλε

nikos4 είπε...

Αγόρι τέλη του 69 δεν θα το έλεγα..Ηταν ήδη πολύ γνωστός και περίπου 35 χρονών...

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Ένας πόνος, η χαρά μου....

Ψονθομφανήχ είπε...

Ανώνυμε, απλά μετά το σχόλιό σου γράψε το ονομάτάκι σου για να ξέρουμε και ποιος είσαι!
Τι ράμματα έχεις? Από τότε που ήταν δήμαρχος? Έκανε έργα βιτρίνας με φουλ κρατική επιχορήγηση απ΄ την κυβέρνηση Καραμανλή? Αυτά είναι γνωστά. Κάτι άλλο?

Αααα Νίκο μου δεν το ήξερα πως ήταν ήδη φίρμα το 1969. Ας όψετε που ήμουν μόνο 2 ετών και δεν πολυθημάμαι...

Γιάννη, εσύ τον χαβά σου, έ? χαχαχα

Χρόνια πολλά μάγκες

Ανώνυμος είπε...

Δεν το λέω για όλα αυτά που γράφεις, αυτά γίνονται από πολλούς. Το λέω γιατί δεν βγαίνει να πει στον κόσμο ότι πρέπει να δει την ουσία της ύπαρξης του την συγκεκριμένη στιγμή στην συγκεκριμένη θέση. Ο Χαρδαλιάς για να έχει την θέση που έχει την αξίζει.χρόνια πολλά.

Ανώνυμος είπε...

την ουσία της ύπαρξης του ίδιου του Χαρδαλιά εννοώ, όχι του κόσμου

θα παραμείνω ανώνυμος



Ανώνυμος

Ψονθομφανήχ είπε...

τελικά, η ουσία είναι πως ο χωριανός μου μπήκε για τα καλά στη ζωή μας, κι απ΄ ό,τι φαίνεται έχει αίσιο πολιτικό μέλλον. Φωτιά στα πατζάκια μερικών μερικών τύπου Γεωργιάδη

Ανώνυμος είπε...

Ο Άδωνις; Όλες οι γυναίκες της παρέας χτυπιούνται στα πατώματα, λένε ότι τους αρέσει γιατί ξαφνικά φωνάζει σαν το γαϊδούρι. μυστήριο πράμα οι γυναίκες.



Αντώνης
ήμουν ο Ανώνυμος

Ψονθομφανήχ είπε...

χαχαχα επειδή τσιρίζει σαν υστερική, ίσως νιώθουν οικειότητα και αλληλεγγύη!
Αντώνη, είχαμε στο παρελθόν κάποια ιντερνετική επικοινωνία?

Ανώνυμος είπε...

όταν έχω χρόνο απλά αναγνώστης


Αντώνης

Ανώνυμος είπε...

Λυπάμαι πραγματικά που δεν έχω σχολιάσει ποτέ μέχρι τώρα, προτιμώ συνήθως να διαβάζω χωρίς συμμετοχή.



Αντώνης

Ανώνυμος είπε...

<>, θέλεις να γράψεις καμιά φορά όμως ενώνεις τα χέρια σου και προσεύχεσαι, αντί να τα τεντώσεις με ανοιχτά τα δάχτυλα. Διαβάζω και προσεύχομαι.


Αντώνης

Ανώνυμος είπε...

τι ζώον Θεέ μου ποιο βλάκας πεθαίνεις, αυτό είναι που θέλεις να γράψεις. Μεγάλο αμάρτημα.


Αντώνης

Ανώνυμος είπε...

έχω γράψει δυο σχόλια στο παρελθόν, αλλά στα τόσα χρόνια που σε διαβάζω δεν είναι κάτι.