Κυριακή 15 Αυγούστου 2021

Στον ποιητή Γιώργο Σεφέρη, που ξεκαλοκαιριάζουμε παρέα! (Β‘)

 

Τ' απόβραδο σιμώνει σα διαβάτης
κι η καρδιά μου μόνη, κι ας βλέπει τόσο κόσμο,
σαν το νερό που λάμπει στο χορτάρι μοναχό
και μιλά στις μαύρες ρίζες.

Δεν θα βρεθεί ένας ποταμός, να 'ναι για με πλωτός
μια ζεστασιά απλωμένη σαν προβιά
ήρεμη σαν το κοιμισμένο αγρίμι;

Ανάμεσα σε δυο πικρές στιγμές
μαδώντας ίσκιους από κυπαρίσσια
θα φύγεις όπως ήρθες...
Μαζί περπατήσαμε, μοιραστήκαμε το ψωμί και τον ύπνο
μαζί θα δοκιμάσουμε την ίδια πίκρα τ' αποχωρισμού.
Τη νύχτα εκείνη του άι-Γιάννη θα σβήσουν όλες οι κραυγές
θα ξανακούσω μες στο κορμί μου τις φωνές
της μοναξιάς και της σιωπής...

Το καράβι που ταξιδεύω το λεν ΑΓΩΝΙΑ
τα χέρια που μ' άγγιξαν δεν μου ανήκουν.
Μονάχα αυτός ο βαθύτερος καημός
να κρατηθώ μες στη φυγή...
Τρικύμισμα της θάλασσας... ο κόσμος είν' απλός.

Ψυχή μου γνωρίζεις ποιος νόμος σε δένει!
Είμαι μόνος, σκοτεινός στη νύχτα
κ' ακυβέρνητος σαν άχειρο στ' αλώνι.
Ώσπου φάνηκες εσύ, γυμνή γυναίκα
(το ρόδι που έσπασε ήταν γεμάτο αστέρια)
Μου υπόσχεσαι μια ακύμαντη γαλάζια θάλασσα
μες στην καρδιά του ερχόμενου χειμώνα.

Βωμοί γκρεμισμένοι κι οι φίλοι ξεχασμένοι
στεγνώνει η αγάπη σε τρύπιες ψυχές.
Κι η ζωή παλεύει να περάσει
σαν φουσκωμένο ποτάμι απ' την τρύπα μιας βελόνας...

23 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η μουσική υπόκρουση που ταιριάζει στην ποιητική παρακρουση του Σεφέρη -μετά από αυτά τα γραφόμενα του- είναι το "καρδιά μου καιμενη"..

Ψονθομφανήχ είπε...

δεν είναι ακριβώς Σεφέρης... είναι Ψονθο-Σεφέρης! Οπότε ας
μην πετροβολούμε τον γάιδαρο αλλά το σαμάρι!

Ανώνυμος είπε...

Και να συμπληρώσω το εξης....αν και βλέπουμε στην ποιητική του παρακρουση ότι υπάρχουν λίγες σειρές "ευτυχίας" ο Σεφέρης καταφερνει -και μπράβο του- να κρατησει τα ηνια της μαύρης διάθεσης του!!!

Ανώνυμος είπε...

Μου άρεσε αυτό το Ψονθο-Σεφερης ,να ξέρεις...

Ανώνυμος είπε...

Πέτρες έχουμε πολλές, θα πετροβολησουμε ΚΑΙ τον γάιδαρο

Ψονθομφανήχ είπε...

Eνημεωρικά το λέω... από χθες άλλαξα καλοκαιρινή παρέα. Άφησα τον Σεφέρη κι έπιασα τον Αντρέα Εμπειρίκο. Ένας στίχος του που μου έκανε εντύπωση ήταν ... "Εκτός από τον Μαρξ, υπάρχει και η σαρξ"!

Ανώνυμος είπε...

Εγώ είμαι επαναστάτης πάω αντίθετα των ποιητών ότι λένε το αναιρω με τις πράξεις μου οχι με τα λόγια μου...μέχρι να πάψει η ποίηση να υπάρχει, να αναιρεθεί και ότι άλλο, η φαντασία να εκλείψει και η ποιητική διάθεση να εξαλειφθεί αυτό θα κάνω..ζήτω ο Μαρξ!!!

Ψονθομφανήχ είπε...

Μεγάλη Μητέρα ΕΣΣΔ
ρύσαι ημάς από του πονηρού αστού!
Αμήν!

Εμπειρίκος

Ανώνυμος είπε...

Αχαχαχαχ

Ζήτω οι τροβαδούροι της μουσικής των τζιτζικιων

Εμπειρικος


Δεν χωράνε όλοι πάνω στην κίτρινη λαμπα, αποκτηστε μια κόκκινη και η αλήθεια θα λάμψει

Μαρξ

Ψονθομφανήχ είπε...

Α πα πα!
Εσύ ζεστάθηκες, πήρες μπρος για τα καλά
κι άντε να σε πιάσουμε τώρα!

Ανώνυμος είπε...

Καμιά σχέση.. δεν μου αρέσει η ποίηση γενικώς ούτε και η ποιητική σκέψη

Ψονθομφανήχ είπε...

είσαι άνθρωπος της πράξης και της δράσης...

Ψονθομφανήχ είπε...

λύσε μου μια άσχετη απορία:
ισχύει ότι οι γυναίκες ψάχνουν τον αλήτη πρίγκιπα
και η άντρες την πουτάνα παρθένα;

Ανώνυμος είπε...

Είμαι άνθρωπος της πράξης και της δράσης ναι, αλλά δεν χάνω τον χρονο μου με άτομα που δεν αξίζουν εμένα -ας το πω έτσι- ο χρόνος μου είναι χρήμα και το χρήμα επιλεκτικά το καταναλώνεις..θέλω να ξέρω τι έχω απέναντι μου γιατί το απέναντι μου το θέλω δίπλα μου και το θέλω με αλήθειες ότι κι αν είναι αυτές. Όσο για την απορία σου, δεν ξερω, ο καθένας όπως τα θέλει..

Ανώνυμος είπε...

Η θα μπορούσε να απαντηθεί η απορία σου...με την ώρα πάει αχχαχα γιατι κάθε ώρα θέλει τα δικά της αλλιώς υπάρχει μονοτονία

Ψονθομφανήχ είπε...

καλά, πάρε το χρόνο σου και απάντησε στο
σωστό τάιμινγκ, και θα λάβεις και αμοιβή!

Ανώνυμος είπε...

Την "ταμπέλα" ποιος την βάζει; Αυτό είναι το ερώτημα....εσύ η οι άλλοι;

Ανώνυμος είπε...

Γιατί όταν λες αλήτης πχ ...αυτό είναι μια ταμπελα

Ανώνυμος είπε...

Ταμπελα επίσης είναι το να θεωρήσω ότι μιλώ με έναν εδώ η μπορεί και με 4 και όποιος προλαβει δημοσιεύει η απαντά...δεν βάζω ταμπέλες δεν με ενδιαφέρουν οι ταμπελες που θα μου βαλουν...απλά διαβάζω μια δημοσίευση και σχολιάζω..στέκομαι στο γεγονός και αν μου αρέσει μένω αν δεν μου αρέσει φεύγω

Ψονθομφανήχ είπε...

φρι γουίλι!

Ψονθομφανήχ είπε...

Απόψε, εκεί που ήμουν κάτω από μια πέτρα, έπινα
μπίρες και διάβαζα Μπωντλαίρ, τα Άνθη του Κακού",
βρήκα 3 ενδιαφέροντες στίχους...
Σε λατρεύω με λατρεία
όπως, ω άστατη κοπέλα,
ο παπάς την Παναγία!

Ανώνυμος είπε...

Ξέρεις τι θα ήθελα αυτή την στιγμή; Να πιω τόσο πολύ ποτο που να ξερασω πάνω σε όποιο βιβλίο βρεθεί μπροστά μου..ναι αυτό

Ψονθομφανήχ είπε...

ε καλά, τώρα μπορείς να διαβάζεις και τάμπλετ, πισί
κλπ. Θα ξερνούσες και στις οθόνες τους;