Τρίτη 5 Απριλίου 2022

Ένας Έλληνας στα μοναστήρια της Ρωσίας (Ε' - Δεν κοιτάζω πλέον κώλους. Είμαι καλά;)

 

Όταν περνάνε τα χρόνια, οι ορμόνες σταματούν να βαράνε κόκκινο κι αυτό η ορθόδοξη χριστιανική παράδοση το βάφτισε "θεία χάρις". Υποτίθεται πως ο Θεός εκτίμησε τις ως τότε φιλότιμες προσπάθειές σου να αντιμετωπίσεις τα πεπυρωμένα βέλη του πονηρού, οπότε σε ανταμείβει στα πενήντα πλας, απαλλάσσοντάς σε από τους έντονους σαρκικούς πειρασμούς.
Φυσικά δεν έπρεπε να φτάσω στη Μόσχα για να διαπιστώσω πως δεν είμαι όπως παλιά "μέσα στην κάβλα". Πάει καιρός που ήμουν σχεδόν όλη μέρα "με το κατάρτι ψηλά". Τώρα βλέπω ζευγαράκια να χαριεντίζονται και δεν γυρίζω ούτε να κοιτάξω τον κώλο της άλλης. 
Για να πιω την μπύρα μου δεν ψάχνω πολυσύχναστα μέρη για να κάνω οφθαλμόλουτρο. Βρίσκω κάτι ταπεινά κι απόμερα, ανοίγω το βιβλιαράκι με τα ποιήματα του Καβάφη και ψιλοχάνομαι.
Πολλές φορές είχα διαβάσει Καβάφη στο παρελθόν. Αλλά τώρα με αγγίζει περισσότερο. Ίσως γιατί είμαι σε φάση που το πήρα απόφαση πως δεν μου φταίει τίποτα και κανένας. Για ό,τι είμαι και δεν είμαι, μόνο εγώ έχω την ευθύνη. Κι ήρθε η εποχή να δώσω τον δικό μου εσωτερικό αγώνα για ουσιαστική αλλαγή και αυτοβελτίωση.
Κι εδώ κουμπώνει ο ποιητής...
Όπου το μάτι μου γυρίσω, όπου κι αν δω
ερείπια μαύρα της ζωής μου βλέπω...
Σ' αυτές τις σκοτεινές καμάρες που περνώ μέρες βαριές
επάνω κάτω τριγυρνώ για νά βρω τα παράθυρα.
Μα τα παράθυρα δεν βρίσκονται, ή δεν μπορώ να τά βρω.
Κι ίσως καλλίτερα να μην τα βρω,
ίσως το φως νά ναι μια νέα τυραννία.
Ποιος ξέρει τι καινούργια πράγματα θα δείξει...

11 σχόλια:

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Εάν δεν έχεις χαρεί στην ώρα τους κάποια πράγματα... η στέρηση θα παραμείνει τέτοια, ακόμα κι αν φτάσεις 80 χρονών!!! Έγκλημα αυτό που κάνουν πολλοί πνευματικοί, που δασκαλεύουν νέα παιδιά στην αποχή!!!

Ψονθομφανήχ είπε...

Ακριβώς! Ο άνθρωπος πρέπει να ζει στα γεμάτα κάθε ηλικία και περίοδο της ζωής του. Αλλιώς δημιουργούνται απωθημένα που του στοιχειώνουν ολόκληρη τη ζωή του.
Κι έτσι έχουμε διάφορες διαταραχές, όπως παλιμπαιδισμοί κ.λπ.
Σαφώς κάνουν έγκλημα οι γονείς και οι πνευματικοί που εμποδίζουν τους νέους να ικανοποιήσουν τις πραγματικές και φυσιολογικές τους ανάγκες.

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Ο Θεός μας θέλει με απωθημένα;;
Πολύ "ανθρώπινος" Θεός μου ακούγεται!

Ψονθομφανήχ είπε...

κατ εικονα και ομοίωση δικη μας

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Σα χουντικός γυμνασιάρχης ή τοξικός γονιός

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Δεν είναι τυχαίος ο όρος "κόμπλεξ του Ιεχωβά" στην ψυχολογία...

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Η Ορθοδοξία είναι μια "πολεμική" θρησκεία, -θα τη χαρακτήριζα ως μια αίρεση που θεωρεί πως λαμβάνεις το Άγιο Πνεύμα από τη στιγμή που χειροτονείσαι ιερέας-, μια αίρεση σαφώς ιεροκρατική. Θέλει τον κλήρο -εκείνον που έχει λάβει την "αποστολική διαδοχή"- above the common people. Αρνείται, στην πράξη, πολλές από τις φιλειρηνικές παραινέσεις του Ιησού, για παράδειγμα οικτείρει τους Μ.τ.Ι. επειδή δε θέλουν να πιάσουν όπλο στα χέρια τους, ευλογεί τον στρατό και τα άρματα μάχης, πιστεύει σε "εκλεκτά" έθνη κ.λ.π.. κ.λ.π.....
Τι καλύτερη απόδειξη αυτού το γεγονότος, το ότι απεικονίζουν τον Χριστό σα "Μέγα Αρχιερέα";;; (σαν τα μούτρα τους δηλαδή!!)
Άλλοι θεωρούν πως ο Ιησούς ήταν ο πρώτος αναρχικός π.χ... , άλλοι ο πρώτος κομμουνιστής, μυστικιστής, γιόγκι κ.λ.π... , ε.. αυτοί πιστεύουν πως ήταν ο "Πρώτος Αρχιερέας"!
Παπαδίστικη αίρεση λοιπόν και ιδιαζόντως... κακοφτιαγμένη!!
Το ότι λαμβάνεται στα σοβαρά, έως σήμερα, οφείλεται και σε πολιτικές βουλήσεις, συγκυρίες και "πιέσεις" εκ των άνωθεν...
Αμφιβάλλω αν οι περισσότεροι Έλληνες ξέρουν τι εστί "Ορθοδοξία", πραγματικά! Διότι αν ήξεραν, ή θα κουνούσαν το κεφάλι τους ή θα αδιαφορούσαν ή θα σκέπαζαν το πρόσωπό τους από σιχασιά και θα φεύγανε μακριά, αφήνοντας το παπαδαριό χωρίς πελατεία...
Ευτυχώς που υπάρχει και ο θεσμός της "πνευματικής καθοδήγησης", όπου ο κάθε ένας σου υπαγορεύει τί να πιστεύεις, οπότε το μαγαζί τους σώζεται.... για την ώρα!!!
Τυχαίο κι αυτό, υποθέτω....

Ψονθομφανήχ είπε...

η "Ορθοδοξία" είναι πολλά και τίποτα!
Δεν βρίσκεις άκρη...

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Ορθοδοξία είναι ό,τι μας συμφέρει...

Ανώνυμος είπε...

https://www.youtube.com/watch?v=25YumTnUufY

Ανώνυμος είπε...


https://www.youtube.com/watch?v=yLh_jKfkyJo
https://www.youtube.com/watch?v=tC3X899BPkM