Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2021

Πόσο "ένδοξοι" ήταν οι βασιλείς του Βυζαντίου? (ΙΘ' - "Να τους χαίρονται" μερικοί-μερικοί!)

Τελικά κουραστήκαμε απ' τα εγκλήματα και τις βαρβαρότητες του ανατολικού ρωμαϊκού κράτους, που οι απατεώνες μεταγενέστεροι ιστορικοί ονόμασαν "Βυζάντιο" και, ακόμα χειρότερα, το θεώρησαν μέρος της ελληνικής κι όχι της ρωμαϊκής ιστορίας.
Οπότε κλείνουμε αυτή την ενότητα των δημοσιεύσεων κάνοντας μια συνοπτική όσο και επιλεκτική αναφορά στις δυο τελευταίες "δυναστείες", των Αγγέλων και των Παλαιολόγων, που περιλαμβάνει την περίοδο απ' το 1185 ως την τελική άλωση.
Και τι δεν είχε αυτή η περίοδος της μεγάλης παρακμής. Αλληλοφαγώματα μεταξύ των μελών της βασιλικής οικογένειας. Συνεχείς εσωτερικές εξεγέρσεις. Απεγνωσμένες αναζητήσεις εξωτερικών συμμαχιών. Και τι δεν πρόσφεραν οι βυζαντινοί ευγενείς για να εξασφαλίσουν την υποστήριξη των Λατίνων, ακόμα και των Τούρκων. Έδιναν τις αδελφές και τις κόρες τους νύφες σε βάρβαρους ηγεμόνες. παραχωρούσαν εμπορικά προνόμια που σαράκωναν την οικονομία του κράτους. Προσλάμβαναν ξένους μισθοφόρους που επειδή δεν είχαν να τους πληρώσουν αποζημιώνονταν λεηλατώντας ολόκληρες επαρχίες. Ακόμη και η πρώτη άλωση, το 1204 απ' τους Φράγκους, έγινε με πρόσκληση του Αλέξιου Άγγελου, που ζήτησε τη βοήθειά τους για να ανέλθει στο θρόνο της Κωνσταντινούπολης.
Την Πόλη ανακατέλαβε ο Μιχαήλ Η' Παλαιολόγος, σφετεριστής του θρόνου της Νικαίας. Και ξεκίνησε τη θητεία του με ένα μεγάλο έγκλημα. Τύφλωσε και φυλάκισε τον ανήλικο Ιωάννη Δ' Λάσκαρη, που ήταν κι ο νόμιμος διάδοχος του θρόνου. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε αιτία ή αφορμή να τον αφορίσει ο Πατριάρχης Αρσένιος, που ασφαλώς αντικαταστήθηκε κ.λπ. κ.λπ. 
Αλλά κι ο Μιχαήλ δεν είχε καλό τέλος. Αναγκάστηκε να αποδεχθεί τις παπικές απαιτήσεις με αποτέλεσμα να ξεσηκωθεί θύελλα αντιδράσεων απ' τον φανατισμένο κλήρο και όχλο. Όταν πέθανε, η σύζυγος και τα παιδιά του δεν τόλμησαν να τον κηδέψουν επίσημα...
Τι να πρωτοπούμε για την περίοδο εκείνη. Ο γιος του Μιχαήλ, ο Ανδρόνικος, έκανε το ολέθριο σφάλμα να καταργήσει τον βυζαντινό στόλο για λόγους οικονομίας. Οι θάλασσες του Αιγαίου και της ανατολικής μεσογείου γέμισαν πειρατές. Ακόμα και οι Τούρκοι επωφελήθηκαν και άρχισαν να συγκροτούν ισχυρό στόλο...
Οι εμφύλιες διαμάχες διαρκώς κορυφώνονταν. Με χαρακτηριστικότερη περίπτωση μεταξύ των δύο Ιωάννηδων, του Καντακουζηνού και του Παλαιολόγου. 
Μ' αυτά και μ' αυτά οι Βυζαντινοί αυτοκράτορες έφτασαν να γίνουν υποτελείς των Σουλτάνων πριν την επίσημη άλωση της Πόλης. Η οποία θα είχε τουρκέψει 50 χρόνια νωρίτερα αν οι Μογγόλοι του Ταμερλάνου δεν είχαν εξοντώσει τον Βαγιαζίτ το 1402.

33 σχόλια:

μί είπε...

τώρα να πούμε οτι ταιριάζει αυτό το θέμα με το προηγούμενο...ψέμματα θα πούμε

μί είπε...

που είμαι? που βρίσκομαι? άγιασα πριν την ώρα μου? ανακυρηχθήκαμεν άγιοι εν γρηγοροτέρου χρόνου?

μί είπε...

η αγία Μι σε χαιρετά..Ω Ψονθομφανήχ,,χαίρε!!!
άχου το μωρε και πάρε κι εν τσίμπημα στο μάγουλο..αχαχ σε πειράζω

Ψονθομφανήχ είπε...

είναι γνωστό πως η θεματολογία του ιστολογίου δεν έχει συνήθως συνοχή και συνέχεια.
Κάνουμε έτσι ένα τσαφ και γυρνάμε τον διακόπτη σε άλλη συχνότητα.
Αλλά δεν μπορούμε να ξεφύγουμε κι από κάποιες μόνιμες εμμονούλες μας...

Αχου το μου το τσαχπινούλι! Καλά κάνεις και μου τσιμπάς μόνο το μάγουλο, γιατί αν μου έριχνες μια τσιμπιά, π.χ. στον πισινό, μπορεί να σε κατήγγειλα και για βιασμό. Είναι πολύ της μόδας πλέον...

Πάντως στο τέλος όλοι θ' αγιάσουμε εδώ μέσα. Το παίζουμε το Πηδάλιο στα δάχτυλα...

μί είπε...

σωστά, δεν έχει..αυτό που παρατήρησα όμως είναι οτι πολλά ιστολόγια και το βλέπω αυτό τώρα όχι παλιότερα, ακολουθούν συγκεκριμένη θεματολογία, κάτι που δεν έκαναν ουσιαστικά οι παλιοί bloggers...στους καινούριους το βλέπεις...

αυτό με το άχου το μωρέ, ειλικρινά μου φαίνεται περίεργο αυτή την στιγμή που το βλέπω γραμμένο απο εμένα...δεν ξέρω πως μου βγήκε αυτό..σαν να παρεκτράπηκα νιωθω...δεν θα το έκανα σίγουρα σε κάποιον που σέβομαι που μέσα σε αυτούς είσαι και εσυ, οπότε νιώθω αυτή την στιγμή την ανάγκη να ζητήσω συγνώμη....προσπαθώ να το "δουλέψω" στο κεφάλι μου αυτή την στιγμή, πως μου βγήκε κάτι τέτοιο..πω πω

μί είπε...

λογικά μου βγήκε γιατί στην ουσία δεν ξέρω τα όρια και υποσυνήδιτα θεώρησα τα πρώτα σχόλια μου εκτός ορίων..μιλάω για όρια επικοινωνίας δυο ανθρώπων...μάλλον το έγραψα γιατί ξέφυγα των ορίων και ήθελα να δηλώσω καλοπροαίρετο πείραγμα..νομίζω μπερδεύτηκα με το επιτρεπτό και το μη επιτρεπτό της επικοινωνίας

μί είπε...

για να κάνουμε τσαφ τον διακόπτη όμως πιστεύεις οτι έχει να κάνει με τις εμμονές μας? εγώ διαφωνώ..μιλάμε για ιστολόγια οκ, όπου ο αναγνώστης σου πρέπει να ξέρει τα όρια σου, που σταματάς και που όχι, που κάνεις εσυ τσαφ τον διακόπτη για να ξέρει αν αξίζει να κάνει τσαφ τον δικό του διακόπτη...υπάρχει δηλαδή ανάπτυξη χ εμπιστοσύνης συγγραφέα με αναγνώστη..αμφίδρομα όμως και απο τις δυο πλευρές..καταλαβαινω οτι έχει λογική αυτό που έκανες

Ψονθομφανήχ είπε...

προσωπικά δεν θέλω να με σέβονται αλλά να με αγαπούν.
Σε τούτο το ιστολόγιο όλα επιτρέπονται εκτός από το μπούλινγκ και οι βριστιές.
Εσύ είσαι ουσιαστικά οικοδέσποινα εδώ μέσα...

μί είπε...

ευχαριστώ Ψονθοκμφανήχ..είμαι απλά μια απο τις παλιές αναγνώστριες, αυτό

μί είπε...

κατάλαβα μόλις αυτό που είπες για τον διακόπτη...αργώ λίγο αλλά οκ...άλλα αντι άλλων είπα για τις εμμονές..εμμονή είναι και η ίδια θεματολογία..εντάξει, συνεννοήθηκα ...το χάνω όταν προσπαθώ να αναλύσω τα πράγματα πολύ, να ξέρεις

Ψονθομφανήχ είπε...

είσαι αντρικό μυαλό σε γυναικείο σώμα...

μί είπε...

γιατί το χάνετε κι εσείς όταν προσπαθείτε να αναλύσετε τα πράγματα? γι'αυτό?

(σταμάτα να πας την κουβέντα όπως εσυ θες αχαχ )

μί είπε...


πάρε τραγουδάκι ακούω ufo σήμερα
https://youtu.be/2YE26AbXAZ4

Ψονθομφανήχ είπε...

αυτή η μουσική τραντάζει τα εγκεφαλικά κύτταρα!
Και μετά βλέπεις θείο και άκτιστο φως και πας ξωκλ΄σι
κι αναβεις τα καντηλάκια...

μί είπε...

οι παραισθήσεις απαραίτητες..θολό το τοπίο αχαχ αλλά είμαι σε καλύτερη κατάσταση τώρα :)) τα εγκεφαλικά μου κύτταρα ξεθόλωσαν ευτυχώς και οι δράκοι πέταξαν πάνω απο το ξωκλήσι και έφυγαν..ξανά ευτυχώς...περίμενε να φέρω ενα ακόμα τραγούδάκι απο ufo...έτσι, για ευχαριστώ ...
https://youtu.be/u38MTa43-io

μί είπε...

καμιά φορά οι παραισθήσεις μπερδεύονται με την πραγματικότητα, καμιά φορά συμβένει...αλλά η καλή μουσική και η καλή παρέα -έστω και γραπτή- βοηθάει..

Ψονθομφανήχ είπε...

μεγάλο φάρμακο η καλή παρέα... ακόμα και ούφο!

μί είπε...

η καλή παρέα δεν έχει να κάνει με ούφο, ufo μόνο το συγκρότημα..ξερεις τι σκεφτόμουν? αν θα έχουμε ξανά την δυνατότητα να πάμε σε συναυλίες, κοίταζα το βίντεο απο την συναυλία τους και το σκεφτόμουν αυτό...

μί είπε...

σήμερα ακούω Uriah Heep και Rainbow
https://youtu.be/Nvmkaw_ZQxM
https://youtu.be/UvVKj0c0UTQ

Ψονθομφανήχ είπε...

μην ανησυχείς μωρέ... και σε συναυλίες θα ξαναπάμε και σε
γήπεδα και σε εκκλησίες και σε διαδηλώσεις!
Αλλά ως τότε θα έχουμε εσένα για πριβέ ντι-τζέι

μί είπε...

η καλή παρέα είναι σαν να είσαι στην μέση μιας συναυλίας..
θα σου βάλω άλλο ενα τραγούδι που παίζει τώρα και δεν το είχα ξανακούσει και μου αρέσει..και τέλος, γιατί το παράκανα...
https://youtu.be/lzdJf7Hqttk

μί είπε...

βλέποντας το βίντεο σκέφτηκα το εξής..ο ανώνυμος, αν είναι ανώνυμη βγάζει απο τον τρόπο που γράφει μια τέτοια δυναμική παρουσία σαν της τραγουδίστριας..έχει μια ένταση -με καλό τρόπο το λέω- ο τρόπος που σχολιάζει..ξέρεις τι πιστεύω? οτι η γραφή μας έχει ήχο..

μί είπε...

εγώ πάλι είμαι σε μια τέτοια κατάσταση :)) σαν να παλεύω με ενα μικρόφωνο αχαχ
https://youtu.be/H0W7K8tYK-Y

Ψονθομφανήχ είπε...

εσένα σου ταιριάζει το καραόκε!

μί είπε...

εμένα μου ταιριάζει να σε διαβάζω...
καλημέρα~

μί είπε...

εμένα μου ταιριάζει να σε διαβάζω,
να σε επισκέπ(φ)τομαι, να είμαι εδω
και πάντα είμαι,,η ποιο πιστή και
ποιο παλιά σου αναγνώστρια.....

μί είπε...

σαν την μέλισσα στο άνθος τριγυρίζω
μέλι μάζεψα και σ'το έφερα εδώ
μια γλυκιά γραμμή εδώ θα σου αφήσω
να την πάρεις μόλις έρθεις το πρωί...

Ψονθομφανήχ είπε...

Πάντα ήσουν μελισσάνθη!

είσαι η πιο δροσερή αύρα στην μπλογκοζωή μου!

μί είπε...

ευχαριστώ..μου άρεσε όπως το είπες..

μί είπε...

και εδώ που τα λέμε, καλός και ο σεβασμός αλλά δεν είμαστε μόνο απο σεβασμό εδώ κι εγώ και ο Γιάννης και όσοι σε διαβάζουμε τόσα χρόνια, γιατί το ξέρεις οτι έχεις πολλούς που σε ακολουθούν, σε εκτιμούν και σε αγαπούν..εκεί ήθελα να καταλήξω.. φυσικά και σε αγαπάμε, αν δεν σε αγαπάγαμε δεν θα ήμασταν εδώ τόσα χρόνια..δεν αγαπάμε όμως αυτούς που μας στέρησαν τις όποιες επιλογές μας ή μας έκρυψαν τα γεγονότα..μας τα διαστρέβλωσαν για τους χ λόγους..αλλά δεχόμαστε οτι και αυτοί απο αγάπη το έκαναν, γιατι έτσι ξέρουν να αγαπούν..και έτσι υπάρχει ισορροπία και πολύ αγάπη...γενικώς, αγαπάτε αλλήλους!!! Εύχομαι να βγούμε όλοι μας αλώβητοι απο αυτή την πανδημία, μόνο αυτό έχει σημασία πια...

μί είπε...

τελικά τι ήταν αυτοί οι Παλαιολόγοι που λες στην δημοσίευση? μόνο για την δημοσίευση δεν σχολιάσαμε :))

μί είπε...

και άλλη μια ερώτηση γιατί καταλαβαίνεις οτι πρέπει να ρωτήσω, γιατί γίνεται χαμός τωρα τελευταια με τα εργασιακά δικαιώματα κτλ αχαχ ..θέλω να μου πεις αν υπάρχει ΚΑΔ οικοδέσποινας blog, γιατί εγώ αν δεν μου δηλώσεις τον ΚΑΔ στον blogger και δεν μου βάλεις ένσημα, δεν το δέχομαι :))

Ψονθομφανήχ είπε...

Οι Παλαιολόγοι ήταν μια μεγάλη αριστοκρατική οικογένεια που ουσιαστικά είχαν την εξουσία στο Βυζάντιο τους τελευταίους αιώνες της ύπαρξής του.

Πολλά ΚΑΔ πρέπει να σου δηλώσω... οικοδέσποινας, ντι τζέι, πιστής Πηνελόπης, δροσερής αύρας κ.λπ

(έληξε η αφωνία του Γιάννη!)

πάω τώρα να ανεβάσω νέο ποστάκι... συνεχίζουμε εκεί το κους-κους