Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2021

Χορεύοντας με νεράιδες και δράκους! (Ναυτικές ιστορίες Α' - Αύριο σαλπάρουμε!)

Ο Νίκος Καββαδίας έτρεφε ιδιαίτερη συμπάθεια στα μαραμπού, αυτά τα παράξενα και "βλακώδη", όπως τα αποκαλεί, τροπικά πουλιά της Αφρικής και της Ασίας.
Εγώ γουστάρω ένα άλλο πουλί, που ζούσε ως τον 17ο αιώνα στον ινδικό ωκεανό, και κυρίως στον Άγιο Μαυρίκιο. Είναι το ντόντο, που βλέπετε στη φώτο, κι έχω γεμίσει με αφίσες του όλο το γιατάκι μου.
Στο Καρπενήσι όταν γεννήθηκα δεν είχε γίνει ακόμα το κολυμβητήριο. Ούτε και θάλασσα είχαμε κοντά, οπότε... πού και ποιος να με μάθει κολύμπι? 
Αλλά τη θάλασσα την αγάπησα και δεν μπορώ να ζήσω χωρίς αυτή. Σάμπως και πού θα μου χρειαστεί το κολύμπι? Αν βουλιάξει το πλοίο όλο και κάποια νεράιδα θα με βγάλει στη στεριά...
Είναι μια απ' τις πιο παγωμένες νύχτες. Απ' αυτές που ζητάς το σπίτι σου. Το πρωί οι ναύτες κρεμασμένοι στις σκαλωσιές έβαφαν τις άγκυρες. Κι ο καπετάνιος δοκίμαζε τη μπουρού. Αύριο φεύγουμε...
Βαριά η μοίρα των ναυτικών. Η αγωνία της επιστροφής, οι χαμένοι έρωτες, οι τσακισμένες γυναίκες των λιμανιών. 
Αλλά η ατμόσφαιρα του καραβιού είναι μοναδική. Αντρίκια. Οι πραγματικοί άντρες είναι ευαίσθητοι, παθιάζονται, γελάνε, κλαίνε, παλεύουν, ματώνουν, γλείφουν τις πληγές τους, πέφτουν αλλά ξανασηκώνονται...
Η φλόγα της φυγής με καίει. Ας γυρίζω κάθε φορά με το πρόσωπο χλωμό, το κορμί τσακισμένο και τις τσέπες άδειες. Δεν βλέπω την ώρα να ξαναφύγω. Νέες εμπειρίες, νέοι άνθρωποι, νέες θάλασσες, χλιαρές, παγωμένες, βρόμικες, γαλάζιες...
Η μυρουδιά του καραβιού και της θάλασσας με διεγείρουν ακόμα και σεξουαλικά. Όταν το πλοίο σαλπάρει ξαναβρίσκω τον εαυτό μου. Τον τυχοδιώκτη, τον ποιητή, τον εραστή, τον θαλασσόβιο. 
Κι όταν βρεθούμε στο Ασουάν δεν θα ξεχάσω ποτέ να δω τον Σταυρό του Νότου, που δεν τον βλέπουμε στη Μεσόγειο...
Μέσα στην αμαρτία και στην ήττα μου νομίζω πως διασώζω την παιδικότητά μου. Μια ιδιότυπη παρθενιά, ας πούμε. Μιαν αγνότητα. 
Γιατί εγώ δεν έψαχνα -ούτε και ψάχνω- τη γυναίκα πάθος-σάρκα-αμαρτία. Ούτε καν τις γυναίκες μυστήριο, τις γεμάτες υποσχέσεις και ευωδιές. Πάντα αναζητούσα το απλησίαστο. Την άπιαστη γυναίκα. Τη διάφανη. Τη γυναίκα-οπτασία...
Μαϊμούδες, γάτες, παπαγάλους, όλα γενικά τα ζώα που 'χουν για παρέα οι ναυτικοί εμένα δεν με συγκινούσαν. Ούτε και τα ναρκωτικά με έθελξαν ιδιαίτερα, αν και τα δοκίμασα. 
Όσο σκληρός κι αν έδειχνα -όλοι οι ναυτικοί δείχνουμε σκληροί κι ατσαλωμένοι- τόσο ζητούσα κάποια ζεστασιά. Κάποια δροσούλα, ένα νεανικό χαμόγελο, ένα μαντήλι να μ' αποχαιρετά. Κι άλλο ένα να με καλοδέχεται...
Στους ξένους τόπους η μοναξιά δεν αντέχεται εύκολα. Κανείς δεν υπάρχει να σου κάνει συντροφιά, ν' ανταλλάξετε μια κουβέντα. Όλοι γύρω σου μόνο να βλαστημάνε ξέρουν. 
Κάθομαι με τις ώρες πάνω στη δέστρα και κοιτάω τη θάλασσα του λιμανιού. Όλοι οι απόπατοι του κόσμου, όλο το αγκομαχητό της νύχτας, στη θάλασσα κατεβαίνει. 
Κάποτε, όταν πέθαιναν ναυτικοί στο ταξίδι τούς φούνταραν στο πέλαγος. Καλύτερα να σε φαν οι καρχαρίες παρά τα σκουλήκια. Όσες οικογένειες έχασαν έτσι τα παλικάρια τους, δεν ξανάφαγαν ψάρι...

27 σχόλια:

μί είπε...

αυτό το γράψιμο σου......αυτό..σηκώνει φουρτούνες~

Ψονθομφανήχ είπε...

με κάτι τέτοια έγινε "διάσημο" το
παλιό ιστολόγιο! χαχαχα

μί είπε...

έχω συγκινηθεί..

Ψονθομφανήχ είπε...

εσύ παραείσαι ευαίσθητη και ευσυγκίνητη

Δημητριος είπε...

Δεν θελω να απομυθοποιήσω την ποιητική ατμοφαιρα που μας εισηγαγες αλλά έχεις κάνει καθόλου ναυτικός;,η απλά ταξιδευες κρουαζιερες δώθε κείθε; τσιφόρος και καββαδίας ειχαν κανει σε καράβι εξ όσων γνωρίζω.

Ψονθομφανήχ είπε...

Ο Καββαδίας έκανε και υπερπόντια ταξίδια, κι ας λένε οι κακές
γλώσσες πως ποτέ δεν βγήκε εκτός μεσογείου!

Εγώ ταξιδεύω μονίμως με βάρκα την ελπίδα...

Κοίτα Δημήτρη, έγραψες απουσίες και η Μι θα σε μαλώσει!

Δημήτριος είπε...

Ενδόμυχα με κατατρύχει ο φόβος ότι δεν ταιριάζω και πολύ εδώ μέσα ,φιλικά πάντα.

μί είπε...

Δημήτριε κάποια πράγματα γίνονται χάριν συγγραφικής...άλλωστε αν κάνεις βόλτες στα blogs θα παρατηρήσεις οτι οι περισσότεροι είναι με άλλο προφίλ, ενδυόμενοι κάτι άλλο..έχουν βγει βιβλία έτσι...

ο Ψονθομφανήχ είναι ενα συγγραφικό διαμάντι και ήταν συγκινητικό να δούμε μετά απο χρόνια μια ναυτική του ιστορία γραμμένη..έχει το εξής ταλέντο ο Ψονθομφανήχ..δημιουργεί εικόνες με την γραφή του..άσε που ακόμα και μέσα σε δυο τρεις λέξεις του μπορείς να μείνεις άφωνος απο την περιγραφή..δεν έχω δει καλύτερη γραφή απο αυτη...

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

https://www.youtube.com/watch?v=O6oa3lJJMyE

μί είπε...

επίσης Δημήτριε πάρτε παράδειγμα κάποιες ταινίες που βασίστηκαν σε βιβλία..πχ αυτός ο συγγραφέας που έγραψε τον άρχοντα των δαχτυλιδιών, ούτε το my preciοus ήταν, το Gollum δηλαδή, ούτε χόμπιτ ήταν..αλλά αφέθηκε συγγραφικά ο δημιουργός..

Ψονθομφανήχ είπε...

Για να βλέπω να ξαναμαζεύεται σιγά-σιγά η παλιοπαρέα.
Μόνο ο Ανώνυμος λείπει ακόμα...

Δημήτριε, δεν ξέρω τι αισθάνεσαι εσύ, αλλά είσαι πάντα αγαπητός και ευπρόσδεκτος εδώ μέσα...

Η Μι φαίνεται πως με έχει γεννήσει. Θα την προσλάβω (με ΚΑΔ) και ως
εκπρ΄σωπο τύπου μου!

Ο Γιάννης τις νύχτες ακούσει ευαίσθητα και τρυφερά νανουρίσματα;

μί είπε...

η Μί είναι ακουστικός τύπος..ακούει και αφουγκράζεται

μί είπε...

είναι εδώ γιατί ακούει τον Ψονθομφανήχ..χωρίς ΚΑΔ και τέτοια

Ψονθομφανήχ είπε...

Η Μι είναι καλόβολος άνθρωπος. Είναι η εξαίρεση των εξής δύο νόμων της ζωής:
Α' Νόμος: όπου υπάρχει γυναίκα υπάρχει και φασαρία!
Β' Νόμος: ακόμα κι ο διάολος ζητάει να τον προστατεύσουν
απ΄τη γυναίκα!

BUTTERFLY είπε...

Τις ξαναρχισες! Επιτελους!

Ψονθομφανήχ είπε...

Σας έλλειψαν;

Για να μην βαεθο΄με θα το πάμε μία-μία!
Δηλαδή, μία ναυτική ιστορία, μία με άλλο περιεχόμενο!
Όρεξη να χουμε, γιατί από έμπνευση άλλο τίποτα! χαχαχα

μί είπε...

δεν θα με έλεγα και πολύ καλόβολη...

μί είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ψονθομφανήχ είπε...

είσαι "στριμμένο άντερο";

μί είπε...

δεν θα το έλεγα αυτό..βγάζω μια θετική αύρα..

Ψονθομφανήχ είπε...

είσαι η δροσερή αύρα στις ζωές μας...

μί είπε...

ευχαριστώ Ψονθομφανηχ...

μί είπε...

με την ναυτική σου ιστορία με έκανες σήμερα να χαθώ μέσα σε ιστορίες παλιές που είχες γράψει..ε έκανα μια μικρή ζαβολιά απο την οργάνωση που κάνω και ταξίδευσα λίγο με τις ιστορίες σου..είσαι μοναδικός..

μί είπε...

στο άλλο blog σου ήμουν... :)

μί είπε...

και διάβασα πάλι την ναυτική σου ιστορία εδώ..θα αφήσω μια καλημέρα σε όλους σας, ώρα που είναι..και ξεκούραση

Ψονθομφανήχ είπε...

Κι εμείς σου δίνουμε ένα γλωσσόφιλο, φτιάχνουμε καφεδάκια
και αρχίζουμε να γράφουμε το νέο ποστάκι!
Αλλά είπαμε... όχι συνεχώς ναυτικές ιστορίες... μία-μία θα το πάμε!
(δεν ακούστηκε "μουάτς" γιατί το γλωσσόφιλο είναι αθόρυβο)

μί είπε...

δηλαδή πίνουμε όλοι μαζί τον καφέ μας? θέλει σκέψη αυτό, συνηθίζω να πίνω τον καφέ μου μόνη...λόγω πανδημίας ειδικά νομίζω οτι οι περισσότεροι πίνουν τον καφέ τους έτσι πλέον, αλλά νομίζω οτι μόνος του ούτε στον παράδεισο λένε? μέχρι να εμβολιαστούμε, έχουμε χρόνο :)) θα το σκεφτώ αυτό όσο κάνω οργάνωση, θέλω λίγο ακόμα..και έχω και μια φοβία με τα εμβόλια..πολλές φοβίες έχω δηλαδή..αυτό το μια-μια ακούγεται ενδιαφέρον, θα το σκεφτώ κι αυτό όσο κάνω οργάνωση..με έφαγε η σκέψη τόσο καιρό, δεν το έλεγες ποιο νωρίς κι εσύ, τόσο καιρό προσπαθώ να βγάλω άκρη με τα blog μου..έχει γίνει το κεφάλι μου καζάνι που λένε...προτιμώ τα μουάτς, είναι λίγο περίεργο για μένα το άλλο..ποτέ μου δεν το κατάλαβα..άσε που μια φορά κάποιος πλησίασε το αυτί μου αχαχ δεν μπορώ να σου περιγράψω, ένιωσα σαν να με χτυπάνε τα νεύρα μου..είναι ευαίσθητα τα αυτιά μου, τα έχω για να ακούω..παρεμπιπτόντως, άσχετο τώρα, μάλλον πάω για σιδεράκια στα δόντια..πάρε ενα μουάτς, φέρε κι εσυ ενα ως αγχολυτικό..γιατί αγχώθηκα και μόνο που το σκέφτηκα..
μουάτς