Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017

Καρπενήσι μπλουζ (Γεννήθηκα στις 19 Γενάρη 1949!)

Καρπενήσι, δεκαετία του ’70
Δεύτερο Δημοτικό Σχολείο.
Εσύ, ανεβασμένη στο ποδήλατο
διασχίζεις τον χωματόδρομο.
Η μακριά σου φούστα κυματίζει.
"Παπάς με ποδήλατο"
σε κοροϊδεύουν τ’ αγόρια της γειτονιάς.
Σε βλέπω και καυλώνω 
για πρώτη φορά στη ζωή μου...

Με τραβά η σαγήνη της απείθειας
κι ο φόβος της τιμωρίας.
Ο κόσμος γύρω μου φαίνεται
σκοτεινός κι απειλητικός
γεμάτος πρόσωπα 
που πρέπει να σέβομαι 
χωρίς ν’ αγαπώ.

Κανείς δεν τολμάει ακόμη
ν’ αμφισβητήσει θεό και πατρίδα!
Όλοι μιλούν μόνο για υποχρεώσεις,
κανείς για δικαιώματα!
Μυαλά χαλασμένα
γεμάτα συντηρητικά κλισέ...
"με τον ιδρώτα του προσώπου σου...".

Δάσκαλοι και γονείς με παν στην εκκλησιά με το ζόρι.
Η λειτουργία κρατάει ατέλειωτες ώρες.
Ανακαλύπτω διάφορους τρόπους να σκοτώσω την ώρα.
Το "δι’ ευχών" η γλυκύτερη φράση της ζωής μου.
Στο μεταξύ οι ρασοφόροι έχουν ήδη σταλάξει
στο μυαλό μου το φθονερό δηλητήριό τους...

Με διδάσκουν να υποτάσσομαι
μηχανικά στην ιεραρχία τους,
οικειοθελώς, αυτομάτως
χωρίς να χρειάζονται πλέον μεσάζοντες.
 
Λένε πως με προετοιμάζουν να μπω
στον "κόσμο των ενηλίκων".
Λένε...
Στο μεταξύ στεγνώνουν την ψυχή μου.
Γιατί όλα γίνονται "έρημη χώρα"
αν δεν τα ποτίσεις μ’ αξιοπρέπεια κι αυτοσεβασμό.

Εγώ γεννήθηκα αντάρτης.
"Γεννήθηκα" στις 19 Γενάρη 1949...

2 σχόλια:

ΑΒΑΤΑΡΑΣ Legendary είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ψονθομφανήχ είπε...

Το "γεννήθηκα" εντός εισαγωγικών...