Πέμπτη 9 Ιουλίου 2020

Το τελευταίο της ζωής μου ταξείδιον (ΙΖ' - Στη φωλιά της κόμπρας!)

Η Σρι Λάνκα, η παλιά Κεϋλάνη του τσαγιού, βρίσκεται στην άκρη της ινδικής ηπείρου, ακουμπισμένη σα γλάστρα στον κίτρινο ωκεανό. Σαν τα δικά μας Κύθηρα ένα πράμα...
Τη βλέπω από ψηλά σαν έναν πράσινο βράχο καθισμένο σε διαλογισμό. Με τους σκουρόχρωμους ημίγυμνους ανθρώπους της, την τεράστια βλάστηση αλλά και τον πετρώδη και άγονο βορρά.
Αυτός ο βορράς είναι μια ανοιχτή πληγή. Γιατί εδώ βρίσκονται τα κρυσφήγετα των ινδουιστών Ταμίλ που πολεμούν για την αυτονομία τους. Για την αντιμετώπισή τους βλέπεις παντού στρατιωτικά φυλάκια και μπλόκα. Οι αρχές φοβούνται τρομοκρατικές και βομβιστικές επιθέσεις. Γι' αυτό βάζουν τα αυτοκίνητα να περνούν πάνω από ειδικούς καθρέφτες μην τυχόν και στο κάτω μέρος έχουν τοποθετηθεί εκρηκτικά...
Προσπαθώ να αγνοήσω όλη αυτή την τρομοκρατική υστερία. Εδώ ήρθα να ηρεμήσω κι όχι να γίνουν τα νεύρα μου τσαντάλια.
Στην πραγματικότητα δεν ξέρω από τι κινδυνεύω περισσότερο. Απ' τους αντάρτες Ταμίλ, απ' τις τίγρεις που κυκλοφορούν στα Εθνικά Πάρκα που επικέπτομαι, ή απ' τα δηλητηριώδη φίδια, κυρίως κόμπρες και μαύρα μάμπα, που υπάρχουν παντού...
Εδώ τα ζώα, ακόμα και τα πιο επικίνδυνα, κανείς δεν τα μαλώνει ούτε τα χτυπάει και, φυσικά, δεν τα σκοτώνει. Άμα πιστεύεις στη μετεμψύχωση νομίζεις πως η κόμπρα που έχεις μπροστά σου μπορεί να είναι η πολυαγαπημένη πεθερούλα σου που έχασες πρόπερσι...
Χαζεύω ώρα πολύ τα κρινόδεντρα, τους κοκοφοίνικες, τους κιτρινοπράσινους παπαγάλους και τις κουρούνες που κυριαρχούν στο περιβάλλον γύρω μου. Κι οι άνθρωποι καλόγνωμοι, απλοί, ευγενικοί και λιπόσαρκοι.
Οι ζητιάνοι έχουν μια υπεροψία. Χάρη σου κάνουν. Γιατί ελεώντας τους σβήνεις κάποιες αμαρτίες απ' το κάρμα σου. 
Ένα κοριτάκι, με σκέρτσο αντίστοιχο της ηλικίας της αλλά και καμώματα ώριμης γυναίκας, με βλέπει που γράφω στο πισάκι, με πλησιάζει, μου λέει το όνομά της και επιμένει να το γράψω στην οθόνη μου!
Βλέπω μία τεράστια τερμιτοφωλιά. Πλησιάζω αλλά οι περίοικοι μου φωνάζουν να απομακρυνθώ. Την έχουν καταλάβει κόμπρες που συχνά επιτίθενται στους περαστικούς. 
Αμάν αυτές οι κόμπρες! Είναι όντως πολύ επικίνδυνα. Μπορούν να σε υπνωτίσουν με τα μάτια τους. Επίσης έχουν μεγάλη ταχύτητα και κυριολεκτικά εκτοξεύονται ως και πέντε μέτρα για να σε δαγκώσουν...

5 σχόλια:

Χριστίνα Μηνοπούλου είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Μυρτιά είπε...

Ταξίδι στα Κύθηρα ... https://youtu.be/dIKDPQuMo8k

Χριστίνα Μηνοπούλου είπε...

πάντα όμορφα μας ταξιδεύεις εσυ...δεν πάει να έχει εκρηκτικά, δεν πάει να έχει τρομοκρατική υστερία, εμείς μένουμε σε άλλες τόσες όμορφες εικόνες...σαν τα Κύθηρα...που δεν έχω πάει αλλά μου αρέσουν τα νησιά, ούτε Σρι Λάνκα βέβαια έχω πάει αλλά μου αρέσει που είναι χώρα του τσαγιού..

αυτό είναι καλύτερο απο την διασκευή....
https://youtu.be/gecR8OwFx2Q

Ψονθομφανήχ είπε...

πάντα το καράβι επιστρέφει στο λιμάνι...

Ανώνυμος είπε...

το καραβι εφυγε..και δεν ξερω καν γιατι. κι ο καπετανιος δεν καυεβηκε ουτε καν για εναν καφε...ποσο κοστιζει ενας καφες τελικα? εμεινα να αναρωτιεμαι οταν πηρα εναν καφε για το χερι στο αναμεσα των δρομολογιων της επιστροφης..ξερεις για ποση ωρα μιλαμε; για ενα τεταρτο..σαν ακαδημαικο τεταρτο που λενε, οτι επιτρεπεται να καθυστερισης σε μια συναντηση



Μυρτω