Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου 2017

Είμαι ο πρώτος εν Ελλάδι κομμουνιστής! Θα σέβεστε! (Α’)

Γιορτάσατε φέτος τα 100 χρόνια απ’ την Οκτωβριανή Επανάσταση γατάκια; Σταθείτε προσοχή μπροστά μου, δείξτε σέβας και μην ξεχνάτε πως όλη η δική σας ζωή είναι μια μέρα δική μου!
Εγώ είμαι ο πρώτος εν Ελλάδι κομμουνιστής, απ’ την εποχή ακόμη που ο Ιμπραήμ διαγούμιζε τον Μωριά. Πάνε κοντά 200 χρόνια, αλλά έτσι είμαστε εμείς οι γνήσιοι κομμουνιστές. Απέθαντοι!
Από πού να ξεκινήσω; Εγώ έγινα κομμουνιστής στο Παρίσι, δίπλα στον Σαιν Σιμόν, κει γύρω στα 1800. Στην παρέα μας ήταν αρκετοί Έλληνες, ο Κοραής, οι Σούτσοι κι ο Φραγκίσκος Πυλαρινός, αν θυμάμαι καλά...
Ο Κομμουνισμός δεν άρχισε με τον Λένιν αλλά ούτε και με τον κολλητό μου τον Σαιν Σιμόν. Αν πάμε στα παλιά χρόνια θα βρούμε τον επαναστάτη Σπάρτακο. Ακόμα κι οι Χριστιανοί καρακομμουνιστές ήταν.
Κι ένας δομινικανός καλόγερος, που έζησε στο 1600, ο Τομάσο Καμπανέλλα, στο βιβλίο του "Πολιτεία του Θεού" περιγράφει μια ιδανική θεοκρατική κομουνιστική κοινωνία. Αργότερα δυο άλλοι Γάλλοι μοναχοί υποστήριξαν έναν εξισωτικό κομμουνισμό, για να φτάσουμε στον Σαιν Σιμόν, τον Φουριέ, τον Όουεν και μετά στους Μαρξ και Ένγκελς.
Εγώ ήρθα στην Ελλάδα παρέα με τον άλλον σαινσιμονιστή και φιλέλληνα, τον γιατρό Μπαγί, το 1825.
Ήμουν στο Ναύπλιο στις 18 Ιανουαρίου 1828 που ο κυβερνήτης Καποδίστριας προσπάθησε ν’ αποβιβαστεί στην πόλη, αλλά λόγω της υψηλής εγκληματικότητας και των εμφυλίων συγκρούσεων, κατέφυγε στην Αίγινα. Αυτό δεν το ξέρουν οι περισσότεροι Έλληνες. Πρώτη πρωτεύουσα του κράτους ήταν το Ναύπλιο, αλλά πρώτη έδρα της ελληνικής κυβέρνησης η Αίγινα.
Εκείνη την εποχή το Ναύπλιο ήταν ένα μάτσο ερείπια. Παντού κυκλοφορούσαν ζητιάνοι, ανάπηροι πολέμου και ληστοσυμμορήτες. Πού να τολμήσει να κατέβει απ’ το πλοίο ο κόντες...
Το 1832 κατέφυγαν στο Ναύπλιο πολλοί Γάλλοι σαινσιμονιστές, όταν άρχισε ο διωγμός τους στη Γαλλία. Αυτοί, μαζί με μένα, ήταν οι πρώτοι εν Ελλάδι κομμουνιστές. 
Στους επόμενους αιώνες η Γαλλία θ’ ανταποδώσει τη φιλοξενία, παρέχοντας άσυλο σε όλους τους Έλληνες πολιτικούς εξόριστους.
Αλλά έτσι όπως τα πετάω στο ξεκούδουνο κι ανακατωμένα, μάλλον σας μπέρδεψα. 
Πρέπει να στρώσω κώλο και να γράψω όλη την ιστορία της ζωής μου, από τότε που έγινα κομμουνιστής, το 1800, μέχρι σήμερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: