Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2020

"Φιλοσοφικό ημερολόγιο κλεισούρας"! (ΙΖ’ - Η χαρά του αν έχεις φίλους!)

 

Προχθές βράδυ βρεθήκαμε η παλιοπαρέα να δούμε το ματσάκι στην τι-βι. Είχαμε καιρό να ειδοθούμε κι άξιζε να κάνουμε μια μικροπαραβασούλα στη νυχτερινή απαγόρευση.
Κάποια στιγμή η μπάλα φτάνει στη μεγάλη περιοχή του αντιπάλου, ο δικός μας παίχτης τη σταματάει, προσπαθεί να τη φέρει στο καλό του πόδι αλλά οι αντίπαλοι προλαβαίνουν και τη διώχνουν μακριά. Εγώ αγανακτισμένος πετάγομαι όρθιος, φεύγουν μπύρες και πίτσες, κι αρχίζω να φωνάζω ... "το ξυράφι του Όκαμ, το ξυράφι του Όκαμ!". 
Οι άλλοι με πέρασαν για τρελό. Νόμισαν πως λάλησα. Άντε τώρα να τους εξηγήσω τη φιλοσοφία του Γουλιέλμου του Όκαμ. Που λέει με δυο λόγια πως αφού μπορείς να κάνεις κάτι με μια κίνηση, γιατί το κάνεις με τρεις? Η αρχή αυτή ισχύει κατεξοχήν στο ποδόσφαιρο. Παστέλωσέ το, ρε φίλε, το γκολάκι με τη μία και μην το παιδεύεις το τόπι! Μάθε μπαλίτσα...
Γενικά, όταν βρίσκομαι με τους κολλητούς μου νιώθω χαρούμενος. Χωρίς να κάνουμε ή να πούμε κάτι ιδιαίτερο. Κυριαρχεί ένα αίσθημα χαλαρότητας, ζεστασιάς, ανοίγματος, ευθυμίας και πληρότητας. 
Τελικά αυτό είναι το κριτήριο να επιλέγεις φίλους. Μετά τη συνάντηση μαζί τους τι αίσθηση σου μένει. Μια ξινίλα και ένας εκνευρισμός? Ή δεν βλέπεις την ώρα που θα ξαναβρεθείτε? Σε γεμίζουν ή σε αδειάζουν?
Κάποιοι λένε πως η χαρά δεν εξυπηρετεί κάποιον φυσικό σκοπό. Και πως η Φύση δεν ενδιαφέρεται για το αν είμαστε χαρούμενοι ή όχι. Διαφωνώ. Η χαρά σου μεταμορφώνει τη ζωή. Σε κάνει να βλέπεις τη φωτεινή πλευρά του φεγγαριού. Σου δίνει ένα συνεχές κίνητρο να ζήσεις και να δημιουργήσεις. Όπου η χαρά εκεί και η θέση σου. Σου δείχνει πως βρίσκεσαι στο σωστό μονοπάτι.
Βλέπω πώς πανηγυρίζουν οι ποδοσφαιριστές όταν βάζουν γκολ. Σηκώνουν τα χέρια στον ουρανό, κεφάλι και βλέμμα ψηλά, ψυθιρίζουν ένα "ευχαριστώ" σε κάποιον άγνωστο (θεό, τύχη, μακαρίτη πατέρα κ.λπ.). Και χάνονται στις αγκαλιές των συμπαιχτών τους. 
Ακριβώς έτσι κάνει κι η παρέα μας όταν ανταμώνει. Πανηγυρίζουμε γιατί νιώθουμε χαρά. Κι ας μη βάζουμε γκολ...

17 σχόλια:

μί είπε...

πάρα πολύ ωραία..εγώ να σου πω τώρα τι γίνεται..έχω ουσιαστικά δυο τρεις φίλες και λέω δυο τρεις γιατί είναι και οι φίλες που μπορώ να πω τα πάντα..κι εχω και εναν φίλο που χανόμαστε, βρισκόμαστε κτλ..αλλά στην ουσια έχω περισσότερους που να μεν δεν θα πω τα πάντα αλλά θα περάσουμε καλά, γιατί υπάρχει μια νοοτροπία εδώ, η εξής..βγαίνω μόνος, αλλά δεν μένω μόνος...όταν συναντηθούμε κατα τύχη -όπως γινόταν πριν τα κινητά τηλέφωνα- κάπου που είμαστε για καφέ πχ θα καθίσουμε παρέα, θα καλαμπουρίσουμε κτλ δηλαδή εγώ πάντα βγαίνω μόνη να φανταστείς αλλά σχεδόν ποτέ δεν κάθομαι μόνη, στην πορεία όλο και κάποιος θα περάσει, θα καθίσει...αλλά εγώ στην ουσία είμαι μέρος ενος μαγαζιού επειδή δούλευα παλιά εκεί, οπότε η παρουσία μου εκεί είναι συνδεδεμένη με αυτόν τον τρόπο στο κεφάλι τους δηλαδή έχουν συνηθίσει να με βλέπουν εκεί μόνη -παλαιότερα λόγο δουλειάς, τώρα λόγο επιλογής- και ξέρουν οτι θα χαρώ την παρέα τους, οπότε καμιά φορά κάθονται και παρέα χωρίς καν να τους πω....αν δεν θέλω παρέα, αγοράζω περιοδικά και απομωνόνομαι με τον τρόπο μου..κάπως έτσι

μί είπε...

γενικώς δούλευα στα μαγαζιά εδώ, οπότε με ξέρουν όλοι..

Ψονθομφανήχ είπε...

Ξέρω τι κάνεις εσύ!
Πας μόνη σε μια καφετέρια, π.χ. "Τα Ψαρά",
ανεβάζεις ένα ποστ στο φέις "είμαι Ψαρά!"
κι αρχίζει το λαϊκό προσκήνυμα

μί είπε...

δεν χρειάζεται καν αχαχ με εντοπίζουν

μί είπε...

είναι πολύ σημαντικό κομμάτι στην ζωή μας οι φίλοι...η χαρά σου μεταμορφώνει την ζωή, καλά το είπες...σε εξελίσσει, τα βλέπεις όλα θετικότερα, αποκτάς δυνάμεις για σχέδια κτλ

Ψονθομφανήχ είπε...

έτσι... έτσι...

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Γεια σου κολλητέ!!

Ψονθομφανήχ είπε...

λέει την Κυριακή για λόφο Φιλοθέης, αν δεν βρέχει?

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Δεν ξέρω.. ό,τι πούνε οι μετεωρολόγοι! Ακούμε πάντα τους ειδικούς!! 😃😜😂

Δημήτριος είπε...

Λοφος Φιλοθέης; αυτός παραδόξως είναι εντός των ορίων του Δήμου Γαλατσίου, να πάτε και που ξέρετε; μπορεί να πετύχετε τον Πάνο με τους σκύλους του για τον όποιον χρωστάω ένα άσμα" χειραψία με το Πάνο " οπως είχα αναφέρει σε άλλη δημοσίευση, οσο φαντάζομαι πιθανή συνάντηση των δύο γιγάντων του πνεύματος σκοτοδίνη μου 'ρχεται

Ψονθομφανήχ είπε...

Δημήτριε, κι ο Γιάννης έχει να κάνει με σκύλους. Όπου πάμε
έχει και μια σακούλα με κονσέρβες για τα αδεσποτάκια...

Δημήτριος είπε...

Χαίρομαι τα μαλα, τότε θα έχουμε συνάντηση τριών γιγάντων του πνεύματος τε και φιλόζωων.
https://youtu.be/gkeEFX0kJNo

Ψονθομφανήχ είπε...

"διαμαντάκι" το βιδεάκι σου ματαιόδοξε!
Μου άρεσε πολύ και ο φιλοσοφημένος στίχος και
η μουσική

Δημήτριος είπε...

Ευχαριστώ και από δω αλλά ας μη δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις ,τη μουσική την έβαλε το πρόγραμμα αυτόματα ψηφιακά, εγώ απλά έκανα την απαγγελία , οι δε στίχοι ανήκουν κατά 90% σε άλλον κύριο...

μί είπε...

μου άρεσε εμένα και θα σου πω τι μου άρεσε..η εναλλαγή..κάτι σαν απαγγελία απο την μια και τραγουδιστά απο την άλλη..σοβαρά είναι ωραιο και οι στίχοι καλοί είναι αν ο άλλος κύριος που λες τους έχει γράψει ο ίδιος, μια χαρά..άκου, αν δεν κοβόταν στην αρχή και στο τέλος απότομα, εγώ θεωρώ οτι θα ήταν τέλειο..ειλικρινά, μου άρεσε!!!

Ψονθομφανήχ είπε...

και η απαγγελία σούπερ είναι...

Δημήτριος είπε...

Εσείς καλά τα λέτε και σας ευχαριστώ αμφότερους το πρόγραμμα δεν τα λέει καλά γιατί άρχισε παλαβομάρες... μετα την αναβάθμιση τις νέες δημιουργίες δεν από τις αποθηκεύει αυτόματα και πρέπει κάθε φορά να αποθηκεύω το λινκ που μου δίνει και μόνο με αυτό τις βλέπω,