Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2021

Μεγάλοι καθημερινοί δάσκαλοι της ζωής μου (Α' - Βρες τον σπόρο του καλού στην αναποδιά!)

 

Ύστερα από 28 χρόνια στο κουρμπέτι, ήρθε η ώρα να κάνω κι εγώ τη μεγάλη γκέλα στην επαγγελματική μου καριέρα. Μιλάμε τώρα για ένα τραγικό λάθος, που σε καμία δεν συγχωρείται για την εμπειρία και την καπατσωσύνη μου. 
Και συνέβη εις βάρος του καλύτερου, μεγαλύτερου και φανατικότερου πελάτη μου!
Ο τύπος αυτός είναι επιχειρηματίας αυτοδημιούργητος, γύρω στα 60, απόλυτα κωλοπετσωμένος, που δεν μασάει ούτε κωλώνει πουθενά. Πραγματικός οδοστρωτήρας. Και πολύ λεφτάς. Και ταυτόχρονα κουβαρντάς και ανοιχτόμυαλος.
Δεν προσπάθησα να κουκουλώσω τη μαλακία μου. Αμέσως του τηλεφώνησα και κλείσαμε ραντεβού σπίτι του. Είμαι απ' τους ελάχιστους που έχω το ελεύθερο να τον επισκέπτομαι στο μικρό εξωχικό παλατάκι του.
Κάτσαμε στο σαλόνι, βάλαμε ποτάκια και μπήκα αμέσως στο ψητό. Άρχισα να του εξηγώ πώς και πόσο θάλασσα τα έκανα. Μιλάμε για ζημιά πολλών μηδενικών! 
Εκείνος όση ώρα μιλούσα κάπνιζε το πουράκι του και κάπου-κάπου έκανε σύντομες διευκρινιστικές ερωτήσεις. Όταν τλελειωσα έπεσε σιωπή. Φυσικά περίμενα να πέσει και το τσεκούρι. Η επαγγελματική μου καριέρα κινδύνευε. Γιατί σίγουρα θα μαθευόταν ευρύτερα το λάθος μου κι η φήμη μου θα καταρακωνόταν.
Μείναμε έτσι αμίλητοι για κανά δεκάλεπτο. Ο τυπάς ξαφνικά σβήνει το πούρο, με κοιτάζει κατευθείαν στα μάτια και λέει... "Υπέροχη εξέλιξη Ψόνθο"!
Μένω παυλόπουλος. Εδώ μπορεί να έχασε και μύρια ο άνθρωπος και το λέει "υπέροχη εξέλιξη"? Μήπως είχε τρελαθεί εντελώς?
Αλλά εκείνος το επανέλαβε πιο αποφασιστικά. "Είναι πραγματικά υπέροχη εξέλιψη Ψόνθο. Άσε με να σου εξηγήσω"! 
Εγώ ήμουν τόσο σοκαρισμένος που σχεδόν έχασα τη μιλιά μου.
Ο μάγκας το κατάλαβε και έβαλε τα γέλια. "Όση ώρα σε άκουγα", μου λέει, "σκεφτόμουν πώς αυτή τη μεγάλη μαλακία μπορούμε να την εκμεταλλευτούμε και να βγάλουμε και κέρδος από πάνω!". 
Κι όντως, άρχισε να μου εξηγεί λεπτομερώς τις κινήσεις που έπρεπε να κάνουμε για να φέρουμε τούμπα την κατάσταση.
Ας είναι καλά ο άνθρωπος. Μου έδωσε ένα απ' τα καλύτερα μαθήματα στη ζωή μου. Αν γίνει η στραβή, δεν έχει νόημα να θυμώνεις, να απελπίζεσαι ή να ξεσπάς στους άλλους. Απλά, ψάξε βρες τον σπόρο του καλού μέσα στην αναποδιά.

51 σχόλια:

μί είπε...

διδακτική ιστορία...το αποτέλεσμα ενα μάθημα και για εμάς..

Ψονθομφανήχ είπε...

παθήματα... μαθήματα!

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Οι προϋποθέσεις για να περνούμε καλά ξεκινούν από εμάς τους ίδιους και "αντανακλούν" στο εξωτερικό μας περιβάλλον· με τη σειρά· χάριν των ενεργειών μας! Εάν δεν συντρέχουν τα παραπάνω μιλάμε για μια "ψευδαίσθηση" ευτυχίας· προσωπική μου άποψη! Καθώς το καθετί στον άνθρωπο ενέχει "ψυχοσωματική" χροιά προκειμένου να είναι "ολοκληρωμένο", έτσι και αυτό...

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Όταν π.χ. ο άλλος απέναντι ψοφάει της πείνας, στην κυριολεξία, κι εγώ λέω από μέσα μου: "έλα μωρέ, relax, ζεν".. κτλ.... τότε αυτό δε λέγεται ευτυχία, αλλά "διανοητικός αυνανισμός", στην καλύτερη· "αναισθησία μέχρι απανθρωπιάς", στη χειρότερη!!! Προς Θεού όμως τα επιχειρήματα· η δυναμική τους· εξαρτώνται πάντα -στην πράξη- από την οικονομική και κοινωνική ισχύ αυτού που τα ξεστομίζει! Εάν τα λέει ένας "φτωχομπατίρης" π.χ. έχει φθόνο για τους πετυχημένους, εάν πάλι ένας "πετυχημένος" εκφράζει οράματα -όχι και τόσο "ανθρωπιστικά"- τότε.., ο τύπος είναι ιδιοφυία!!!

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Το χρήμα είναι άλλη μια "θρησκεία" την οποία καλούμαστε να "υπερβούμε", ειδάλλως είμαστε υποκριτές!
Κι είμαστε διότι όταν βάλουμε κατά των λογής λογής "ιερατείων" κι αφήνουμε απέξω το "κυριότερο"· εκείνο των μεγάλων τραπεζιτών και των "ψυχρόαιμων" λογιστών της Υφηλίου τότε αν μη τι άλλο, σκατά που βγήκαμε από το Matrix· καλύτερα να ξαναμπούμε μέσα!!

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Το χρήμα και η "δύναμη" που αυτό δίνει!!!

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Το να θεωρείς δεδομένο ότι το χρήμα φέρνει δύναμη επειδή μαζεύτηκαν μια μέρα και το αποφάσισαν 2-3 μπούφοι· αυτό από μόνο του είναι αρκετό για να το αναιρέσει και ένα παιδάκι του δημοτικού· από τη στιγμή που δεν έχει "μολυνθεί" από μια αντίστοιχη ιδεολογία...
Τώρα γιατί ο "ενήλικας" θεοποιεί σε τέτοιο βαθμό το χρήμα, δεν το έχω εννοήσει!!

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Χαρτιά είναι απλά στα οποία τους δόθηκαν αξία!!

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Κι ο δαίμονας της φιλαργυρίας (Μαμωνάς) τούς γαργαλάει τον πισινό με τα κέρατά του....

Ψονθομφανήχ είπε...

το θέμα είναι πώς ιεραχρεί ο καθένας το χρήμα και τα παρεμφερή.
Οι περισσότεροι από μας είναι ετερόφωτοι. Θεοποιούν το χρήμα επειδή το θεοποιεί και η κοινωνία στην οποία ζουν. Αφού οι άλλοι θεωρούν επιτυχημένο τον πλούσιο, ε... κι αυτός θέλει να γίνει πλούσιος. Αφού βλέπει γύρω του όλα να αγοράζονται με το χρήμα, θέλει κι αυτός να το έχει για να αγοράζεο τα πάντα.
Πρέπει να γίνουμε σαν το παιδί που είδε τον βασιλιά γυμνό, ενώ οι άλλοι τον έβλεπαν μέσα σε λαμπρούς χιτώνες. Αλλά ο βασιλιάς ήταν όντως γυμνός.
Έτσι ακριβώς είναι και το χρήμα τους και οι δόξες τους και οι εξουσίες τους και εκθαμβωτικές εξωτερικές τους εμφανίσεις. Ένα τίποτα!
Εμείς τους δίνουμε τη δύναμη μπαίνοντας στο παιχνίδι τους. Αν εσύ δεν κάνεις τεμενάδες στον πλούσιο και στον άρχοντα, αν εσένα δεν σου τρέξουν τα σάλια βλέποντας έναν/μία πανέμορφο/η, τότε όλο αυτό το τσίρκο γκρεμίζεται με πάταγο!

μί είπε...

σήμερα δεν ξέρω ποιο σημείο να σχολιάσω γι'αυτό και δεν σχολιάζω...ας πω το ποιο απλό... σίγουρα δεν είναι τα χρήματα το παν, ειδικά όταν λες για κάποιον που είναι λεφτάς, σίγουρα τα ποσά μετριούνται με άλλη σημασία..δηλαδή μπορεί για εμάς να ήταν πολλά τα μηδενικά αλλά για τον ίδιο να ήταν λίγα μηδενικά λιγότερα και ξέρει σίγουρα καλά -τόσα χρόνια που είναι επαγγελματίας- οτι οι επιχειρήσεις έχουν ρίσκο...ουσιαστικά αυτός ο άνθρωπος έχασε κάποια λεφτά και είχε επενδύσει πάνω σου στην ουσία αφου εσυ ένιωσες υπεύθυνος..όμως σίγουρα ήξερε απο την αρχή οτι εσυ είσαι μια καλή επένδυση συνεργασίας αφου αποφάσισε να συνεργαστεί μαζί σου...ενα γεγονός λοιπόν δεν κάνει το σύνολο...οπότε καλά λειτούργησε...στην αναποδιά κατα την γνώμη μου δεν υπάρχει σπόρος καλού, αν είναι ανάποδο κάτι είναι ανάποδο..αλλά για να λες εσυ, κάτι ξέρεις..όσο και για τον τρόπο που εσυ φέρθηκες, δηλαδή μίλησες μαζί του κατ' ιδίαν και του εξήγησες την κατάσταση, φέρθηκες με τον καλύτερο τρόπο..λογικά τον εκτιμάς κι εσυ και επίσης κι εσυ τον θεωρείς πολύ καλή συνεργασία...αυτά σκέφτομαι τώρα, έτσι γενικά, έχει πολλά σημεία η δημοσίευση, θα σταθώ σε αυτά.

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Τα λεφτά δεν είναι από μόνα τους "καλά" ή "κακά", αλλά παίρνουν τη σημασία που εσύ τους δίνεις.. Φυσικά και χρειάζονται για να περνάμε καλά, αλλά από εκεί μέχρι του να εξαρτάς τα πάντα από το χρήμα, πόρρω απέχει!! Ίσως τα "κριτήρια" βάσει των οποίων γίνεται κάποιος "δημοφιλής" ή "αρεστός" αντανακλούν για άλλη μια φορά τη ρηχότητα της εποχής μας!

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Αν υπάρχει ένα θετικό που ελπίζω να βγει με την πανδημία είναι μήπως αυτή αποτελέσει "όχημα" να "φωτιστούν" άλλα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του ανθρώπου (πέραν των πόσων βγάζει)!

μί είπε...

σίγουρα Γιάννη είναι κακό να μετράμε τους άλλους αναλόγως της οικονομικής τους κατάστασης, άλλωστε τέτοια εποχή τα δεδομένα έχουν αλλάξει, όσοι το έκαναν έχουν αναθεωρήσει. Για ποια "οικονομική επιφάνεια" μιλάμε, όταν έχουν κλείσει τόσες επιχειρήσεις και έχει μείνει τόσος κόσμος χωρίς δουλειά? κι εγώ μέσα σε αυτούς..όμως ναι, τα χρήματα δεν κάνουν τον άνθρωπο...ίσως του παρέχουν καλύτερες συνθήκες διαβίωσης..που τελικά τι θέλουμε για να είμαστε καλά? καταλάβαμε πλέον οτι οι ανάγκες μας τελικά είναι λιγότερες απο αυτές που νομίζαμε.. πριν την πανδημία να πω? βάλε και την κρίση, πριν..έχουμε φάει λοιπόν πολύ πακέτο με όλα αυτά...να λέμε δόξα τον θεό αν έχουμε την υγεία μας και τα λεφτά γίνονται..οι άνθρωποι δεν ξαναγίνονται

μί είπε...

εγώ προσωπικά όσο γρήγορα χαλάω το ευρώ μου που λέει ο λόγος τόσο γρήγορα χαλάω και πολύ μεγάλα ποσά..το έχω εμπεδώσει καλά αυτό...οπότε τι να πω..να πω οτι δεν είμαι καλά και με τα λίγα? δεν με νοιάζει, ποτέ δεν με ένοιαξε απλά ξέρω μέχρι που να κινηθώ όταν έχω ή όταν δεν έχω...αυτό είναι όλο, είναι απλά τα πράγματα...κι επίσης ποτέ δεν κοιτάω την οικονομική κατάσταση του άλλου για να κρίνω τον ίδιο, ούτε μου αρέσει να με κρίνουν έτσι

μί είπε...

Ζήτω ο άνθρωπος!! έτσι είχες πει και ήταν οτι καλύτερο αυτό που είχες πει..μου είχε αρέσει πολύ όταν το διάβασα

Ψονθομφανήχ είπε...

Αυτά που μας συμβαίνουν καθημερινά δεν είναι ούτε "καλά" ούτε "κακά"!
Στην πραγματικότητα είναι απλά "η ζωή", χωρίς κανέναν χαρακτηρισμό!
Εμείς τους βάζουν ταμπελιτσες.
Π.χ. κάποιος χάνει τους γονείς του. Είναι μια απόλυτα φυσική εξέλιξη. Εμείς της βάζουμε την ταμπέλα "συμφορά" κλπ
Αλλά κι εμείς είμαστε εκείνοι που μπορούμε να μετατρέψουμε αυτή την κατάσταση σε πλεονέκτημα. Π.χ. αυτός που ορφανεύει μπορεί να το παλέψει και να γίνει πιο αυτόνομος και ανεξάρτητος. Να πάρει τον έλεγχο της ζωής του. Άρα, στο θέαντο των γονέων δεν υπήρχε φυσικά ο σπόρος του καλόυ. Ήταν μια ουδέτερη κατάσταση που εμείς την χαρακτηρίσαμε αρχικά "συμφορά" και εμείς πάλι την μετατρέψαμε σε πλεονέκτημα.
Κάπως έτσι παίζεται το παιχνίδι νομίζω...

μί είπε...

μέρος της εξέλιξης..

Ψονθομφανήχ είπε...

είδες τι παθάινει ένα πρωτεύον θηαστικό όταν μεγαλώνει
ο εγκέφαλός του;

μί είπε...

όχι..τι παθαίνει?

μί είπε...

θα το κάνω μια αναζήτηση

μί είπε...

δεν βρισκω..τι παθαίνει?

Ψονθομφανήχ είπε...

τι παθαίνει;
όταν ένα ζώο, όπως ο άνθρωπος, αποκτά ανεπτυγμένο
εγκέφαλο και δημιουργεί περίπλοκες σκέψεις, προσπαθεί
να βγάλει μέλι απ’ το κεντρί!

μί είπε...

ίδια διαδικασία λοιπόν

μί είπε...

αρα πρέπει να βγάλουμε τις "ταμπέλες" και να βρούμε τον σπόρο του καλού..όπως είπες πρέπει

μί είπε...

έχει την λογική του..μου αρέσει σαν σκέψη

μί είπε...

και να εξελισσόμαστε απο αυτό..

μί είπε...

είναι απλά η ζωή, χωρίς χαρακτηρισμούς είπες, χωρίς το "καλό" ή "κακό" σαν ταμπέλα...ναι, έχουν όλα λογική, μου αρέσει..

μί είπε...

μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι..πάντα μου αρέσει

Ψονθομφανήχ είπε...

όμως μεγαλώσαμε με άλλη λογική. Και είναι πολύ
δύσκολο ν’ αλλάζουμε "λογικές" στη ζωή μας.
Γι’ αυτό έχουμε και πολλά πισωγυρίσματα!

μί είπε...

όχι δεν είναι δύσκολο, καθώς μεγαλώνουμε επαναπροσδιορίζουμε απόψεις..οπότε μια καινούρια λογική όταν μας εκφράζει δεν νομίζω οτι είναι πισωγύρισμα, γιατί μας εξελίσσει..στην συγκεκριμένη ιστορία που μας είπες τελικά με την λογική αυτή, βρέθηκε λύση

μί είπε...

όμως δεν μπορείς να βγάλεις απο όλα τα "κεντριά" μέλι..αυτό είναι δεδομένο

μί είπε...

μεγαλώσαμε αρχικά με την λογική των γονέων μας και στην "διαδρομή" αλλάξαμε πολλές λογικές..παίζουν ρόλο και τα βιώματα θεωρώ αλλά και οι απόψεις των άλλων που θα καταφέρουν να μας πείσουν στην πορεία..για να καταφέρουν να μας πείσουν όμως πρέπει να έχουν πολλά ισχυρά και λογικά επιχειρήματα...

Ψονθομφανήχ είπε...

να είμαστε ανοιχτοί στις αλληλεπιδράσεις!
Μας ξεμπλοκάρουν...

μί είπε...

έχεις δίκιο..
καλημέρα

Ψονθομφανήχ είπε...

Καλημέρα γλυκιά μιμούλα!

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

https://www.youtube.com/watch?v=ouYPMziqA6U

Ψονθομφανήχ είπε...

χρυσάφι για μας!

μί είπε...

άσχετο τώρα...παρατήρησα οτι έχω έρθει πάνω απο 1000 φορές, το είδα στο προφίλ σου, εγώ έρχομαι απο εκεί..αν και έρχομαι και απο την αρχική ¨))

Ψονθομφανήχ είπε...

δηλαδή έπιασε η ευχή... "να τα χιλιάσεις"!

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Χο χο χο!!!

Ψονθομφανήχ είπε...

ρε συ, πονάει η κοιλίτσα του κοριτσιού μας, κάνε κάτι!

μί είπε...

ευχαριστώ...ναι, σε κάθε 1000 επισκέψεις μου εδώ θα το ανακοινώνω για να παίρνω ευχές...είναι λίγο καλύτερα η κοιλίτσα, αλλά όχι εντελώς...

μί είπε...

δεν θα προλάβει ο Γιάννης να μου δώσει παυσίπονο, ήρθε η ώρα μου να κοιμηθώ το 2-3ωρο μου..καλό σας βράδυ, γιατί όταν ξυπνήσω νομίζω θα κοιμόσαστε εσείς

Ψονθομφανήχ είπε...

ο Γιάννης θα σου κάνει ένα ... μπρρρρ... στην
κοιλίτσα και θα σου περάσει ο πόνος. Αλλά μπορεί
να λιποθυμήσεις απ’ τα γέλια

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Να κοιμάσαι περισσότερες ώρες!
Τι 2ωρα- 3ωρα;;;

Ψονθομφανήχ είπε...

Kάνει ασκητική ζωή!

BUTTERFLY είπε...

Καλημερα!

Ψονθομφανήχ είπε...

Kαλημερούδια πεταλουδίτσα!

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Τίνος είσαι εσύ, μάτια μου;

μί είπε...

καλημέρα butterfly σε διάβαζα κι εγώ απο πάντα, σου άφησα σχόλιο σε δημοσίευση σου..ήταν μια ευκαιρία να πειράξω και τον Ψονθομφανήχ..ναι εγώ έγραψα για τις μοίρες, τις δυο γιατί η τρίτη μοίρα του είμαι εγώ και έχω αποστολή να τον πειράζω αχαχ άσχετο, αλλά το έκανα μια ιστορία αυτό με τις μοίρες και λέω να έχει συνέχειες