Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2020

Οι τρεις κολλητοί...



Λένε πως οι δυνατότερες φιλίες είναι αυτές που ξεκινούν απ’ τα μαθητικά χρόνια. Δεν αμφιβάλλω. Αλλά εμείς είμαστε η εξαίρεση. Η γνωριμίας μας άρχισε πριν περίπου πέντε χρόνια. Και την τελευταία τριετία είμαστε αυτοκόλλητοι. 
Εγώ είμαι ο μεγαλύτερος. Μπαίνω στα 52. Οι άλλοι δυο είναι κάτω απ’ τα σαράντα. Δεν το παίζω αρχηγός λόγω ηλικίας. Ούτε κι ο σοφός της παρέας. Αλλά είμαι ο συνδετικός κρίκος της. Η συγκολλητική ουσία. Γιατί ο χαρακτήρας μου είναι κάπου στο ενδιάμεσο. Ο ένας είναι πολύ ορμητικός, ο άλλος μάλλον παθητικός κι εγώ ισορροπώ στη μέση...
Πολλά λεφτά δεν έχουμε. Αλλά όταν βγαίνουμε δεν υπάρχει δικό μου και δικό σου. Είναι όλα κοινά. Μπορούμε να μοιραστούμε μια μπύρα, να καπνίσουμε το ίδιο τσιγάρο, να χωρίσουμε στα τρία μια σοκοφρέτα.
Πηγαίνουμε μαζί στα γήπεδα. Μας ενώνει ο θρύλος. Γουστάρουμε κάτι ρεμπέτικα πάρτι σε καταλήψεις των Εξαρχείων. Εκεί συχνά κάποιοι μεθάνε ή μαστουρώνουν και γίνονται διάφορα τζέρτζελα. Αλλά εμείς είμαστε τρεις κι ενωμένοι. Μεγάλη αποτρεπτική ισχύς. Δύσκολο να στην πέσουν κάποιοι...

Δε νιώθουμε πως μας λείπει κάτι. Το αντίθετο. Πιστεύουμε πως περνάμε καλύτερα κι απ’ τους ωνάσηδες. Γιατί είμαστε μέλη μιας σφιχτής κι αλληλέγγυας παρέας. Το ιδανικότερο κλίμα για να γιγαντωθεί μια δυνατή και ειλικρινής φιλία...
Τις προάλλες χώρησε ο μικρότερος. Το πήρε βαρειά ο καημένος. Ανέλαβα τη δύσκολη αποστολή να κάνω την ύστατη προσπάθεια επανασύνδεσης του ζευγαριού. Συναντήθηκα σε ένα καφέ της Πλάκας με τη λεγάμενη. Δέχθηκα σφοδρή επίθεση. Και τι δεν άκουσαν τ’ αυτιά μου. Πως εμείς χαλάσαμε τον πρώην δικό της. Που με τον υπερπροστατευτισμό μας δεν τον αφήνουμε να ωριμάσει, πως τον κακομαθαίνουμε και πως όλο αυτό το κολλητιλίκι μας έχει κάτι το αδελφίστικο...
Γενικά, έκανα πολλές θυσίες γι’ αυτή την παρέα. Σαν πιο έμπειρος προσπαθούσα να μην αφήνω να δημιουργηθούν ανταγωνισμοί κι εσωτερικές έριδες. 
Είναι πολύ δύσκολο πράγμα να κρατηθούν οι ισορροπίες. Κι όλο αυτό κάπου με κούρασε. Κι άρχισαν να μου βγαίνουν κι εμένα κάποια κομπλεξάκια και καταπιεσμένοι θυμοί.
Πριν μια βδομάδα γέννησε ο μεσαίος της παρέας το δεύτερο παιδί του. Εννοείται πως ήμουν συνεχώς κοντά του. Περνούσαν και στριμόκωλα οικονομικά τα παιδιά κι ανέλαβα εγώ όλα τα έξοδα. Το κοριτσάκι ήταν ζαρωμένο όπως όλα τα νεογέννητα. Έμοιαζε με τον Εξωγήινο, το αγαθό τερατάκι του Σπίλμπεργκ.
Χθες βράδυ βρεθήκαμε σε μια ταβέρνα για να γιορτάσουμε το γεγονός. Κι εκεί έγινε η μαλακία. Ήπια και λίγο παραπάνω, είχα πολλά πράγματα που με βάραιναν κι άρχισα τις εκμυστηρεύσεις. Είπα στα κολλητάρια μου πως κάπου τα ζηλεύω που εκείνα έχουν οικογένειες κι εγώ όχι. Εντάξει, έχω αυτούς, αλλά δεν μου φτάνει. Κι όσο περνάει ο καιρός μου φτάνει όλο και λιγότερο. Τι, ψέματα να λέμε τώρα;
Τους είπα πως κι εγώ ονειρεύομαι να έχω μια κορούλα. Να της κάνω κοτσίδια τα μαλλιά, να τη μαθαίνω να κατουράει όρθια, να καπνίζουμε παρέα αργιλέδες, να πίνουμε τσίπουρα στα Εξάρχεια και να πηγαίνουμε μαζί στη Θύρα 7!
Τα κολλητάρια με άκουγαν χωρίς να μιλάνε. Αλλά ξέρω πολύ καλά τη σκέφτονταν. Με τέτοια μυαλά που κουβαλάω δεν υπήρχε περίπτωση να βρω γυναίκα να συμπράξει στο έγκλημα. Γιατί εγώ θέλω τη γλύκα της κόρης με την αληταμπουρία του γιού. Όλα στη συσκευασία του ενός...

10 σχόλια:

Summertime Blues είπε...

βρες γρήγορα μια γυναίκα με επείγουσα διάθεση γα παιδί και τα υπόλοιπα τα βρίσκεις στην πορεία

Ψονθομφανήχ είπε...

Μήπως να περιμένω την επιστήμη να βρει τρόπο αναπαραγωγής χωρίς να απαιτούνται γυναικομπλεξίματα;

Δημήτριος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Δημήτριος είπε...

Ως φυσικός και Γνώστης της βιολογίας σε λυκειακό επίπεδο θα μιλήσω:
ίσως να μπορεί να υπάρξει ανθρώπινη Ντόλυ, χωρίς την συμμετοχή ανθρώπινου σπερματοζωαρίου παρά τα ηθικά προβλήματα και τους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται,
ίσως στο μέλλον με κάποια γενετική παρέμβαση να γίνονται αγόρια με μητρα που να την ενεργοποιείς όταν θα τη χρειάζεσαι με κατάλληλη ορμονική θεραπεία αλλά και πάλι θα χρειάζεσαι το ωάριο από τη γυναίκα για να φυτέψεις εκεί κάτι.

Ψονθομφανήχ είπε...

αυτά είναι λόγο μπερδεψοδουλιές ακόμα! Εμείς θέλουμε καθαρές λύσεις! Να μην πάει το παιδί πακέτο με τη μανούλα του!

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Ή ίσως, από την άλλη μεριά, αφήσουμε τους εγωισμούς μας αμφότεροι, άντρες- γυναίκες, και κοιτάξουμε να τα βρούμε· λέω εγώ τώρα!

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Το ιδανικό για μένα είναι και παιδιά να γίνονται και να υπάρχει η δυνατότητα σύναψης σεξουαλικών σχέσεων με άλλους συντρόφους καθ'όλη τη διάρκεια του γάμου, ξεχωριστά και φανερά! Χωρίς "κρυψίματα", "παρεξηγήσεις" κι άλλα "δράματα"... Αλλά τόσα χρόνια, βέβαια, χριστιανικής πλύσης εγκεφάλου υπέρ της μονογαμίας και του πλατωνικού- "συναισθηματικού" έρωτα έχουν εμποτίσει τόσο τις συνειδήσεις -ακόμα και αθέων- που επιβάλλεται να περάσουν άλλα τόσα χρόνια για να "ξεκαθαρίσουν" αυτές και να πάψουν να επηρεάζουν τα ανθρώπινα μυαλά με τις ενοχές και τα μορμολύκεια.. Καλή η αποποινικοποίηση της μοιχεία, καλό και το σύμφωνο συμβίωσης, αλλά δεν αρκούν!

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Δηλαδή οι κοινωνίες που είναι πολυγαμικές, τι πάθανε δηλαδή;;
Δυνατότητα επιλογής πολυγαμίας για άντρες, αλλά και για γυναίκες!!
Να έχει δηλαδή κι η γυναίκα τη δυνατότητα να έχει πολλούς άντρες, παράλληλα· αμέ, γιατί όχι;;
Καλύτερο είναι να γίνονται στα κρυφά και στα "ζουληχτά";
(Εντάξει κάποιοι μπορεί να τη βρίσκουν κιόλας έτσι -στα κρυφά!- μα εδώ μιλάμε για νόμους του κράτους, όχι για βίτσια..)
Και γιατί να καταπιεστεί ο χ ή η ψ;
Ας αλλάξουν οι νόμοι, άλλωστε η ιστορία αποδεικνύει πως δεν είναι "αιώνιοι"!
Αλλά ακόμα κι αν υποτεθεί πως γίνεται αυτό κάποια μέρα, μπορούμε να γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό εκείνων που θα "ενστερνιστούν" και θα ενεργήσουν σύμφωνα με αυτό το νόμο, που θα "αγκαλιάσουν" δηλαδή το "ιδεώδες" της πολυγαμίας; Όχι, αλλά το πλέον σίγουρο είναι πως εκείνοι που θα μείνουν στη μονογαμία, που θα την προτιμήσουν, θα είναι ειλικρινέστεροι από εκείνους που την "προτιμούν" τώρα!
Άρα, τι είναι καλύτερο;

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Ποιός είναι όμως ο πρακτικός λόγος για τον οποίο μίλησα για "νόμους";
Φίλη, με την οποία συζητούσα τις προάλλες, άτομο που αναγνωρίζει πως ο γάμος δεν προσδίδει καμία ουσία στη σχέση, μου έλεγε πως θα παντρευόταν -θα έμπαινε δηλαδή σε όλη αυτή τη διαδικασία- μόνο και μόνο για να μην υποστεί το παιδί της, αργότερα, bullying στο σχολείο από τα συνομήλικά του παιδιά!
Θυμίζει ανάλογο "σενάριο" με τη βάπτιση, αν και τα σχετικά με την τελευταία έχουν αρχίσει να ατονούν..

Ψονθομφανήχ είπε...

Να πεις στη φίλη σου πως νομικά τα εντός και εκτός γάμου παιδιά είναι πλήρως εξομοιωμένα. Και φυσικά κανείς στο σχοελείο των παιδιών δεν θα ξέρει αν οι γονείς του τέλεσαν γάμο, ή σύναψαν σύμφωνο ή απλά έκαναν μια αναγνώριση τέκνου...