Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2020

"Φιλοσοφικό ημερολόγιο κλεισούρας"! (ΙΔ’ - Ο άνθρωπος που έπηξε τον ίδιο τον Θεό!)

 

Λέγαμε προχθές πως η ενασχόληση με τη φιλοσοφία, τη θεολογία και τις θρησκείες είναι χάσιμο χρόνου και ενέργειας. Κι όχι μόνο. Γεμίζουμε και το μυαλό μας με σαβούρες, βραχυκυκλωνόμαστε και χάνουμε την επαφή μας με την πραγματικότητα. 
Αλλά ας μιλήσουμε σήμερα για έναν απ' τους μεγαλύτερους χριστιανούς φιλοσόφους όλων των εποχών...
Ο Θωμάς Ακινάτης έζησε γύρω στα 1250 μ.Χ. και η δυτική εκκλησία των έχει ανακηρύξει μεγάλο άγιο. Έχει το προσωνύμιο "Αγγελικός Δάσκαλος".
Εμφανισιακά ήταν μπαούλο. Τετράπαχος κι αργοκίνητος. Γι' αυτό και οι κοντινοί του τον αποκαλούσαν "βόδι"!
Την εποχή εκείνη ήταν της μόδας ο αριστοτελισμός. Θεωρούσαν πως όλα όσα έγραψε ο Αριστοτέλης ήταν αλήθεια. Γι' αυτό σε κάθε ερώτημα αναζητούσαν την άποψη του Αριστοτέλη. Και μελετούσαν χρόνια ολόκληρα τα έργα του μπας και βρουν την άκρη.
Ο Ακινάτης έκανε μια επιτυχημένη σύνθεση της χριστιανικής διδασκαλίας και της αριστοτελικής φιλοσοφίας. Με άλλα λόγια συμφιλίωσε τη φιλοσοφία με τη θεολογία. Τη λογική με την πίστη. 
Ναι μεν ο Θεός αποκάλυψε άνωθεν τις αλήθειες του στους ανθρώπους, αλλά οι αλήθειες αυτές άνετα μπορούν να θεμελιωθούν και λογικά. Έτσι τουλάχιστον δίδασκε ο Θωμάς και προσπάθησε σε κάποιο βαθμό να το θεμελιώσει.
Όμως η μεγαλύτερη μαγκιά του Θωμά ήταν άλλη. Είναι ο μόνος άνθρωπος που κυριολεκτικά έπηξε τον Χριστό. Του έβαλε χόμγουερκ, τον έστρωσε στο θρανίο, τον έχωσε στη μελέτη. Ιδού η ιστορία εν συντομία: 
Ο Θωμάς πριν γράψει τις θεολογικές διατριβές του έπεφτε σε πολύωρη προσευχή και έκσταση. Όταν γύριζε απ' το υπερπέραν διατύπωνε γραπτώς τις απόψεις του, άφηνε τα χειρόγραφα στα πόδια του Εσταυρωμένου και ξανάπεφτε σε προσευχή. Στο διάστημα αυτό ο Ιησούς κατέβαινε απ' τον σταυρό, μελετούσε τα κείμενα και τα ενέκρινε! 
Απίστευτο? 
Ρε τι σκέφτηκε ο άνθρωπος για να μην τολμήσει να του πει κανείς "τι αρλούμπες γράφεις εδώ ρε βόδι?"...

38 σχόλια:

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Πολύ μάγκας ο Θωμάς!

μί είπε...

κοίτα σύμπτωση...μόλις προ ολίγου χαρακτήρισα κι εγώ τον εαυτό μου βόδι..τα μεγάλα πνεύματα συναντήθηκαν!!!

μί είπε...

υπάρχει μια περίπτωση να μην μπορώ να μπω ιντερνετ -για όσο- πληροφοριακά το γράφω, μιας και μου άρεσε να σχολιάζω πολύ εδώ..σε περίπτωση μη σχολιασμού, να ξέρεις οτι θα διαβάσω τις δημοσιεύσεις σου όταν μπορώ...τα σέβη μου, χαιρετώ σας.

μί είπε...

σκέφτομαι τώρα το εξής...αυτό που λες...βραχυκυκλωνόμαστε και χάνουμε την επαφή μας με την πραγματικότητα, ισχύει και για την ενασχόληση με το ιντερνετ, εγώ το καταλαβαίνω αυτό...δίνοντας όλη την προσοχή μου σε αυτό, τα έκανα όλα κουλουβάχατα στην ζωή εκτός ιντερνετ....οπότε και να μείνω εκτός τώρα που το σκέφτομαι δεν θα είναι και οτι χειροτερο μου έχει συμβεί

μί είπε...

τώρα..αν είμαι εντός ιντερνετ θα συνεχίσω να έρχομαι, να σχολιάζω κτλ..ίσως λιγότερο γιατί έχω να οργανώσω διάφορα που σκέφτομαι..αυτά.

Ψονθομφανήχ είπε...

κάθε υπερβολή μάς βραχυκυκλώνει...

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Χαρά Θεού κορίτσι είσαι, βρε Μι!
Γιατί δεν κανονίζουμε να βγούμε μια μέρα;

Ψονθομφανήχ είπε...

να κανονίσετε!
Εγώ Γιάννη νίπτω τας χείρας μου...

Ψονθομφανήχ είπε...

ρε παλιαβιάρα Μι, έκανες όλα τα
μπλογκιά σου πριβέ?

Δημήτριος είπε...

Δυο χώροι κινούνται σαφώς έξω από τα πλαίσια της καθημερινής – επιστημονικής λογικής ο χορός του ψυχιατρείου και,ο χώρος της υποκειμενικής θρησκευτικής – μυστικιστικής εμπειρίας,
επειδή έμαθα για κάποιο γνωστό μου μπήκε ψυχιατρείο προ ετων σκέφτομαι ότι κάλλιστα μπορεί έναν Ψυχικό νόσησαντα να τον επισκεφτείς να δεις πως τα περνάει και να κάνεις κουβέντα μαζί του ,απλά η συζήτηση που θα κάνεις δεν θα έχει νόημα να μεταφερθεί παραπέρα διότι θα κινείται πιθανότατα στη σφαίρα του παραλόγου ,σέβομαι την περιέργεια σου να τον κουβεντιάσεις αλλά αυτά που θα σου ανακοινώσει δε νομίζω να τα πάρει κανείς στα σοβαρά, συμφωνούμε μέχρι δω; εάν συμφωνούμε προχωράω σε επομενο κειμενο,


Ψονθομφανήχ είπε...

ναι, συμφωνούμε, συνέχησε

Δημήτριος είπε...

Εκτος από τον τρελό όπου ότι θα σου μεταφέρω σαφώς και δεν πρόκειται να πάρουμε στα σοβαρά ,με κάθε εχεμύθεια φυσικά ,υπάρχει και έχω υπόψη σχετική περίπτωση και ο βαρεμένος κυκλοφορεί έξω σε βαθμό φρενοβλαβειας λίγο πριν το τρελάδικο, καποια στιγμή που μιλούσαμε με συνάδελφο το τερμάτισε ..του την πέσανε λεει κάτι πνεύματα νυχτιάτικα Κρεβάτι κουναγαν κάτι τετοιο, επειδή η καταλάβω ότι το άτομο χάνει το δηλώνω και εδώ οπότε μέσω με θεωρείς ακόμα σοβαρό,
εκεί που θα είσαι αμείλικτος και θα μου πεις σε παρακαλώ μην ξαναγράψεις εδώ μέσα για να μη βριστούμε είναι ποιο;
να μπω με σοβαρότητα και φυσικότητα σε σένα που με ειλικρινή τρόπο έχεις καταγράψει με ανεση τις εμπειρία σου στα πορνεία να σου
ΚΟΥΝΗΣΩ ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΟ( προσοχή στο πνευμά των κεφαλαίων γραμμάτων) λέγοντας ξέρεις φιλε:
ευυπόληπτο μέρος της κοινωνίας σε κατ' ιδίαν συζήτηση ,(γιατί αυτά δεν τα λέμε δημόσια σε ευρύ κοινό ..όοοοχι,)
σοκαρισμένο από την παρουσία του σε εξορκισμούς δαιμονισμένων υποστήριξε ότι εις μίαν περίπτωση επλήγη νέος υπο δαιμόνων επειδή τον πήγε ο νταντυ δεκαεπτάχρονο σε οικο ανοχης!!!
Ποιος ήρθε; φυσικά ο ανορθολογισμός!!!
Ο άλλος ταδε μου λέγανε θα σε πάμε στον τάδε καλόγερο που έχει προορατικό χάρισμα
η λογική υπόθεση για να μην ξεφτιλιστούμε είναι βλέποντας ψύχραιμα το πράγμα ότι μπορεί να υπάρχει ένας παράλληλος κόσμος δίπλα μας κλπ κλπ
....χμ,
άλλο βέβαια το τι μπορεί να υπάρχει σε επίπεδο θεϊσμού πανθεϊσμόυ

κι άλλο να νομίζεις ότι ο θεός άφησε να πορνεύσουν εκατομμύρια των ελλήνων σε σειρά ετών και θυμήθηκε να πιάσει έναν να του χώσει δαίμονες μέσα επειδή πήγε με την ιερόδουλό
εκεί θα ρίχνεις τα φάσκελα σου βέβαια,

Εγω φυσικα αναφέρω τα δεδομένα της συζήτησης και μόνο...
θα ήταν ενδιαφέρον αν έχεις και εσύ σχετικά ακούσματα τα οποία φυσικά και δεν πήρες στα σοβαρά !!!!στο αγιονόρος λόγου χάρη


Δημήτριος είπε...

Διευκρίνηση: εννοώ ότι ο ημιπαράφρων μιλούσε μαζί μου παρουσία ενός συνάδελφου μου

Ψονθομφανήχ είπε...

ε, καλά, αλλίμονο αν δεν είχα κι εγώ σχετικά ακούσματα.
Και ποιος δεν έχει σε τούτη τη χώρα, που ακόμα παραπέει
μεταξύ ανατολής και δύσης.
Όλα αυτά τα έχω μέσα μου μετατρέψει σε ανέκδοτα,
κι έτσι τα διαχειρίζομαι πιο αποτελεσματικά και δημιουργικά

Δημήτριος είπε...

Με τις εμπειρίες που έχεις έπρεπε να το καταλάβω ότι από τους τόσους πελάτες που συναλλάσσεσαι και τοσο κοσμο.που συναναστρέφεσαι το
θα έχεις ακούσει τετοια τέρατα που θα εχεις παθει ανοσία, θα συμφωνήσεις ομως ότι είναι ο του συγκεκριμένου τυπου θρησκευόμενος έχει βασίσει τη ζωή και κοσμοθεαση του κυρίως στη δική του μεταφυσική "αλήθεια" και μη μεταδοσιμη βιωματικη "εμπειρια" του.

Ψονθομφανήχ είπε...

αυτό που λες ισχύει σίγουρα

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Απ' ότι διαβάζω, Δημήτριε, έχεις φάει κι εσύ... με το κουτάλι την θρησκευτική "λογική"!!!
Όπως τα περιγράφεις είναι!
Και να ήταν μόνο αυτά;
Ν' ακούσει τι λένε οι πνευματικοί στους πιστούς· να φρίξεις!!!

μί είπε...

εδώ είμαι δεν έχω φύγει σας διαβάζω...

Γιάννη λες? :)) τι είναι ενας καφές... σήμερα που έτρεχα με διάφορα ενας πιτσιρικάς μου έκανε πρόταση, σε μια στάση λεωφορείου...Μαχμούτ κάτι λεγόταν 20 τόσο χρονών..καφέ, φαί σπίτι του και να με κάνει μπανάκι ήταν η πρόταση, του είπα να βρει μια ποιο μικρή και μου είπε "εσυ καλοοο καλόοοοο" αχαχ...και θα κολλήσουμε σε εναν απλό καφέ? να πιούμε, γιατί να μην πιούμε...

μί είπε...

να μην τα πολυλογώ, έχει πιάσει λέει δουλειά σε ενα ψαράδικο που μου είπε ποιο είναι και όποτε θέλω είπε να πάω να τον βρω :))

μί είπε...

ναμην ξεχάσω και το ποιο σημαντικό να γράψω..σήμερα ήρθε Ελλάδα, με κάτι σάκους ήταν..είμαι η πρώτη Ελληνίδα που έκανε πρόταση υποθέτω :))

μί είπε...

(ψηλό, μελαχρινό, αθλητικός σωματότυπος)

Δημήτριος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Δημήτριος είπε...

Μέρα που είναι, ξέρετε εσείς ,πάρτε ένα σατιρικο κείμενό μου να γουστάρετε

https://drive.google.com/file/d/1IgoBlUeDUKgj0urGbV2BFJNypY32zh_G/view?usp=drivesdk

Ψονθομφανήχ είπε...

Δημήτριε, μήπως σε έχει κυριεύσει κι εσένα εξολοκλήρου
ο εξαποδώ?

Μικούλα, γιατί δεν τον θες κυρά μου, επειδή είναι ψαράς?

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Μακριά το πήγε ο Μαχμούτ....

Ασκαρδαμυκτί είπε...

γουστάρει πλίτσι-πλίτσι ο μαχμούτ!

Δημήτριος είπε...

Αν είχαμε
εδώ μέσα κανένα ζηλωτή και αυθεντικό χριστιανό ωραια συζήτηση που θα κάναμε,ε;
Άνθρωπος σαν και μένα οσο ναναι μια πισινη την κρατάει πανω στη λογική του ενδέχεται άλλως εχειν.

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Υπήρξα ένθερμος χριστιανός κάποτε οπότε μου είναι "οικείες" οι παραστάσεις....

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Αναρωτιέμαι πώς λειτουργεί ο εγκέφαλος των θρησκευόμενων..
Μοιάζει πολλές φορές η θρησκεία σαν "ιός" της σκέψης, σα μια νεύρωση που παρεμβαίνει στη λειτουργία των "γραναζιών"!! Επάγγελμα κι αυτό του ιερέως, όμως! Επαγγελματίας "φωτοσβέστης"• κι αυτοί απολαμβάνουν σεβασμού ενώ θα έπρεπε να έχουν πεταχτεί στον κάλαθο των αχρήστων!! Θα μου πεις... και λίγο χιούμορ χρειάζεται, αλλιώς γιατί να τους έχουμε φάτσα φόρα σα mascots της Greece; Οι ιερές γελάδες...

Ψονθομφανήχ είπε...

αφορίζεσαι!

μί είπε...

αυτός ο κάλαθος των αχρήστων....πολλά θα έπρεπε να έχουν πεταχτεί εκεί,
μια εποχή ήθελα να πετάξω εκεί μέσα το κλειδί απο το αυτοκίνητο ενος γνωστού μου που με νευρίαζε, αλλά κρατήθηκα και δεν το έκανα...κάθε φορά που τον έβλεπα ήθελα να του πάρω κάτι και να το πετάξω στο καλάθι

είπα να γράψω κάτι "άσχετο" αχαχ δυσκολεύομαι με το θέμα που πιάσατε

μί είπε...

Ψονθομφανήχ αν είναι στην εποχή του ο γαύρος να πάω :))

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

Yo! Χριστιανική ραπ!!!
https://www.youtube.com/watch?v=JHcfu-vsTCA

Ψονθομφανήχ είπε...

Mi, εσύ έλεγες πως σεξουαλικά είσαι πολύ ωμ,
τι έπαθες ξαφνικά και γαβρίασες?

μί είπε...

αα ...Ασκαρδαμυκτί!!!!ωωω...... πω πω..τώρα το είδα αυτό...επιτρέψτε μου να μην σχολιάσω τίποτα άλλο.......

Ανώνυμος είπε...

Ασκαρδαμυκτί... αυτή η φωτογραφία του προφίλ..αυτή η φωτογραφία έχει κάνει μεγάλη "ζημιά"..

(με την καλή την έννοια :))


δεν σχολίασα πάλι, είναι αυτόματο μήνυμα απο το ρομπότ, το ρομποτ των σχολίων, το"Αποδείξτε ότι δεν είστε ρομπότ¨"

Ψονθομφανήχ είπε...

όλοι ρομποτάκια γίναμε τελικά...

Γιάννης Νικολουδάκης είπε...

https://www.youtube.com/watch?v=Gw9dbt8-ITA